Kadınların Sayımı

Nüfus sayımlarında kadınların kızların sayılmadığını ve yalnızca erkeklerle erkek çocukların sayıldığını bilir misiniz?
Meclis'te nüfus sayımı konuşulurken, ileri görüşlü vekil Tunalı Hilmi, bir öneri sunuyor.
'Kaç kişi olduğumuzu öğrenmek istiyorsak, kızlarımızla kadınlarımızı da saydırmalıyız ki gerçek nüfusumuz anlaşılsın.' diyor.
Meclis karışıyor...Tartışma büyüyor...Görüşme erteleniyor.Eski Osmanlı geleneğine bağlı, vekiller Meclis çıkışında Tunalı Hilmi'yi kıstırıp tartaklıyor ve bir güzel pataklıyorlar.
'Ulan mendebur!Bre satılmış!Ulan utanmaz arlanmaz!Sen bizim karıları ve de kızları saydıracaksın ha!Al sana...Al sana!'
Mesele karı-kız değil.Asıl mesele KUMALAR!
İki binli yıllarda bugün, Meclis çıkışında Tunalı Hilmi'yi evire çevire dövenlerin zihniyeti Türkiye'de prim yapıyor.
Ankara'da en ünlü caddelerinden birinin adı,Tunalı Hilmi'dir.O'nun çok değerli bir insan olduğunu çok kişi bilmez.
Sayım konusunun gündemden düşmesi, kadınlara birçok medeni haklarının verilişini 10 yıl geciktirmiştir.Kara zihniyet, başka alanlarda da engeller çıkardı.Örneğin;şeyhülislam 'Allahın işine karışılmaz.' dediği ve FETVA olarak ilan ettiği için paratonerin (yıldırımsavar) ülkemize sokulması durduruldu ve gelişi onlarca yıl geciktirildi.
Örneğin, şeyhülislam '...Aramıza nifak sokar, inancımızı bozar.Caiz değildir.' mealinde FETVA ilan ettiği için MATBAA ülkemize onlarca yıl (yanılmıyorsam 170 yıl) gecikmeli gelebildi.
Ayrıca...
Kırsal alanda yaşayan yoksul halkın ineğini, öküzünü, mandasını bile, alacağı vergi için sayan devlet; oralardaki kadınları kızları saymıyordu!

Derleyen-Yorumlayan
Ahmet Tülüoğlu

29 Mayıs 2017 1-2 dakika 18 denemesi var.
Yorumlar