Kaldır At Anlayışı

Kaldır-at zihniyetinin geldiği noktadır.

4 sene önce arabamın kornası bozulduğu için servise gittim. Korna kolunun bulunduğu parça, direksiyonun içindeki kısmıyla beraber komple değişecek, dediler; 300 lira da fiyat söylediler. "Başka yolu yok mu?" diye sorunca "İmkanı yok, bunlar yüksek teknoloji ürünü, tamir edilemez" diye cevap verdiler. Sanayide müşterisi yeterince çok olan bir tamirciye gittim, parçanın tamamını değiştirmeye gerek olmadığını, sökülüp içindeki bir kısmının değiştirilebileceğini ve 100 liraya mal olacağını söyledi. Masrafım üçte iki oranında düşmüştü, ben de sevinerek razı oldum tabii ki. Ama işleri biraz yoğun olduğu için akşam üzeri gelmemi söyledi. Sanayiden çıkmadan önce başka bir elektrikçiye daha uğradım. Genç bir usta, hiçbir şey konuşmadan parçayı söktü, içini açtı, kopan teli bana gösterdi, lehim attı, tekrar yerine taktı. Tüm işlem 15 dakika sürdü. 10 lira para aldı karşılığında. Korna kolunun yanlış yere koyulduğu için sık rastlanan bir sorun olduğunu belirtti. Bir iki sene içinde tekrarlayacağını, o zaman geri getirmemi söyledi. Dediği gibi de oldu iki sene sonra tekrar lehim attırdım. Yine 15 dakikalık ucuz bir işlem. Ve tekrar iki sene daha geçti, geçenlerde yine götürdüm. "Birkaç ay sonra araba muayeneye girecek, varsa bir sıkıntı parçayı değiştireyim" dedim. "Hiç gerek yok abi, geri kalan her şey sapasağlam duruyor" dedi ve tekrar lehim attı. 50 lira para verdim. Denemek için servisi aradım, bana verilen cevap parçanın yaklaşık 2300 lira olduğu ve onu değiştirmeden kornanın mümkün değil tamir edilemeyeceği şeklindeydi.

Olduğu gibi anlattığım bu olay bizzat başımdan geçmiştir ve tamamen gerçektir.

13 Ağustos 2023 1-2 dakika 79 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • Hayatta çeşitli örnekleri var hocam bunların,para kazanmak için,ùrùn satmak için tamir işine ustalar pek sıcak bakmıyor.Bizler de zaten tùketim toplumuyuz, artik kimse ne ayakkabısını yapıştırıyor ne de elbisesini dikiyor... selamlar