Kandil

"Çöl gecelerinde yanan kandiller gibi aşk..Her yıldızda parıltısı artar ruhumun..Aşk'ın aydınlığı olmasa sanki bulamayacağım yolumu"..
___

Senin olmadığın yerlerde hep yıldızlarla konuştum..Yol aradım onların ışığında seni bulmak için..Göçebe yaşadım yüreklerde, çok durmadım gittiğim hiçbir yerde..Hep senin kokunu aradım, yıllardır aşina olduğum..Bu seni ilk görüşüm değil, bu izler, ezelden vurulduğum..Şimdi yak kandilleri tılsımınla, başka şeyde güç arama..Yürek ateşi yeter sevince, aşkı gecede arama..Ey fesleğen kokulum!..Çağlayandan damlayan su gibi berrak..Dol yüreğime damla damla..Her damlada karışayım sana..Sonsuzluğa uzanan mutluluğumuza..Öpüver yüreğimden, kimseler görmesin..

Işıksız gece gibi yokluğun..Beni yokluğunla sınama..Fısılda kulağıma şen türküleri..Şiirler oku şafak renginde..Şafak seninle gelsin, gün aşk kandilinin ışıklarıyla dökülsün her gece evimize..Buğusunda dinleneyim şiirimsi sesinin..Sesinden yükselen buğuyla sevgili!..Sabaha ereyim, zamansız açan tohumlar gibi..Seninle budaklansın sabah, gülsün dünya..Fesleğen kokulum!..Yak kandilleri bu akşam da..Yayılsın huzurun ışığı her yana...

...

Ben gülümseyişinde buldum gündüzü..Kandiller yanarken, sönmesin istedim aşkın alevi..Sen güldükçe yansın istedim ocağımızın ateşi..Sohbetini sevdim kimsesiz gecelerde..Seninle havalandırdım yürek kuşlarını..Her gece ay bembeyaz doğdu teninde..Yağmur gibi indin geceme..Ateş gözlerinde harman ettim sözlerimi..

Oturalım şimdi seninle gecenin kıyısına..Şiir toplayalım balıkların ağzından..Ümitsizliği ve sevgisizliği atalım denize olur mu?..Birbirimize bakalım sadece..Işığı yayılsın gözlerimize kandilin..Baktıkça tükenmeyen, yürek ateşinin..Geç karşıma ne olur!..Seni seviyorum de sadece..Bir de yüzüme bak!..Gözlerimin sen yerine..Gülümse sevdiğim!..Hadi gülümse!..

Ben sende buldum huzuru..Gülümseyişlerle gelen mutluluğu..Her gülücüğünü balon yaptım sevdiğim..Rengarenk uçurdum gökyüzüne..Çocuksu mutluluklarımın hiç bitmeyen konuğu oldun sen!..Her güzellikte doldun yüreğime sevgiyle b/aktıkça..Yak kandilleri bir daha hiç sönmesin..Seninle başlayan şarkımız hiç bitmesin..Gülücüklerin, nakaratı olsun şarkımızın, ben doyamayayım tekrar etmeye..Her gülücük aşka yol olsun..Ben utanayım sen güllümserken gözlerine b/akmaya..

...

Sevginle yolcula şimdi beni, ey gölgesiz mekanım!..Bana vadedilmiş yolları yürürken sevginle, hep sen ol bir yerlerde..Bildiğim yollar bilinmez olsun seninle, yeniden keşfedeyim her şeyi sevdikçe..Savrulsun bütün yollar, yıkılsın tüm sebeplerim, ama sevgilim!..Sen yol ol bana her çıkmazda, avucumda götüreyim seni de ey görünmezim..Aşk dolunca hücrelerime, sen varınca kalp evime, değişsin dünyam, değişsin gecenin rengi bile..Sevgiyle açılsın her sabah güneş, gündüzler seninle şenlensin..Riyasız seven kalbimle her şeye hükmüm geçsin..Gece, gündüz ve güneş..Hepsi sen gelince güzel..Şimdi hiç gitme görünmezim..Hep ruhumda kal ki; canlar çiçek açsın..Dünya gülsün yüzüme..

Şimdi yak kandilleri..Söndür tüm kirli nefesleri..Aşk gelince gider günahın kiri..Seven gönüller şaşmaz gayri..Ben seni günden öte sevdim..Her gülücüğünde güneşlerden geçtim..Nice kez güneşim sen oldun..Ben seninle geceden doğdum..Hep sen oldun dünüm bugünüm, seninle taçlanacak ebediyetim..Sen sonsuzca güzelsin gülünce..hadi şimdi bir daha, bir daha gülümse!..

___

Hatice Kürklü'nün "Kandil" isimli şiirine..

20 Kasım 2011 3-4 dakika 243 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (4)
  • 12 yıl önce

    Sürpriz sürpriz,yaşasın🙂🙂

    Başlık görünce şiirim aklıma gelmişri Şulecan,tıkladığımda çok şaşırdım..

    Ben şu özel gün için denemeyi kastettiğini sanmıştım🙂

    Özenilmiş,bezenilmiş,ne güzel olmuş,yaşadım kız valla👍

    Ellerine gözlerine sağlıkud83cudfbbud83cudfbbud83cudfbb

    Bu da yine benden olsun,yayınlanmamış bir şiirim..

    köşeye sıkışmış huzurum her yağmur sonrası sen koktu kalpler tek yürek attıkça gökyüzünün mavisi geceyi s/indi

    toprağın bağrından doğan güneş tenime değdi şebnemler huzuru yüzüme sürerken parmak uçlarımdan öptü kuşlar

    aşka boyun eğerken içimin dar sokakları gündüzün güneşinde titredi kalbimin sesi içselliğimde çoğaldı anın elleri

    mağrur bir akşamdan kalma mutluluk ertesinde neşe giyindi adanmışlığa gönlüm gözlerim b/aşka bakarken utangaç gönlüme gülün düştü

    Hatice Kürklü

    Çok teşekkür ederim canım...👑

  • 12 yıl önce

    Şımardım ve bu duygu güzel🙂

    ""Çöl gecelerinde yanan kandiller gibi aşk..Her yıldızda parıltısı artar ruhumun..Aşk'ın aydınlığı olmasa sanki bulamayacağım yolumu".."

    alayım mı?

    Aldım gittiud83cudfbbud83cudfbb

  • :)..Hatice ablacığım sizi böyle neş'eli, sevinçli görmek beni de mutlu etti..Beğendiğinıze sevindim..Yine yazarız inşallah sağlık oldukça.Yanına özel olarak eklediğiniz şiirinız de uyumlu ve güzeldi..Özel sürprize özel şiir olmuş, yayınlanmamış şiiriniz..Resmiyeti sevmiyorum ama sizli mizli oldu biraz cevap yorumum.Öpüyorum Hatice ablacığım..👧ud83cudfbbud83cudfbbud83cudfbb

  • 12 yıl önce

    👍👑👑 HATİCE ŞAİREMİ VE MERYEM ŞAİREMİ KUTLUYORUM👍👍👍

    BENDE SÜPRİZLERE BAYILIRIM FAKAT SÜPRİZ YAPAN YOK 👧👍👍