Kapalı Çarşı s.o.s veriyor!

Show tv' de yayınlanan Haber Özel proğramını izledim. İstanbul'un tarihi anıtlarının gözbebeği, Kapalı Çarşının, çökmek üzere olan damını, aşağıya akan yağmur sularının, tarihi sütunlardan süzülürken, verdiği hasarı acı ve kızgınlık içinde izledim. 2010 da Kültür Başkenti olacak İstanbul için, vatandaşlara özel vergi çıkaranlar, çarşının ağlanacak halini görmüyorlar mı?

Neden hemen restorasyon çalışmalarına başlanmıyor?

Bir gazetede de, Başkan Obama'nın İstanbul ziyareti sırasında, Ayasofya'yı ziyaret edeceği yazılmış.Ya Başkan meşhur Kapalı Çarşıyı da görmek isterse, ne olacak?
Bir mazeret uydurup, ziyareti iptal mi edecekler? Yoksa henüz rutubetten harap olmamış bölümlerini mi gezdirecekler?

Sorun paraysa, çarşı esnafı da katkıda bulunur herhalde, yoksa dükkanları başlarına yıkılacak.

Önce Anadolu isimli yazımda da bu duruma değinmiş, başka ülkelerdeki Türk ve Osmanlı eserlerinden önce, ülkemizdeki tarihi yapıların restorasyonuna öncelik verilmesi gerektiğini yazmıştım.

Benim ülkemdeki kapalı çarşı harap olduktan sonra, bana ne balkanların bilmem neresindeki köprüden.

31 Mart 2009 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    bencede haklısınız tebrikler,doğru söze ne denir?🤐