Karanlıktan Aydınlığa ve Oradan Daha Karanlığa

Sevmek zor bir iştir. Daha doğrusu sevmek değil de özetle göze almak desek sevmenin özetini en az kelimeyle ifade etmiş oluruz heralde. Bir de kandırılmışlık hissi var o başka.Göze almak zordur, göze almak gözlerini karartmaktır ama karartmana rağmen o karanlıkta ufak bir ışık görmektir ve o ışık uğruna o çıkış yolu uğruna yani o karanlık yerden kaçıp yaşamak uğruna yaptığın her şeydir göze almak.Arkana bakmazsın ta ki ışığa varana kadar.Işığa varıp da ışığın kaynağının güneşi arkasına almış bir uçurum olduğunu görünce durursun önce.Bakarsın arkana neleri göze almışım(?) diye.Tartarsın önce bir dersin ki bu kadar kaybetmişken bu kadar yaralanmışken bu ışığın bir anlamı olmalı dersin. Atlarsın sonra uçuruma sanki sevdiklerin sana kocaman kucaklarını açmış gibi hissedersin uçurumu.Ama yanılırsın. Açtığı kucak değil.O gördüğün küçük ışık öyle büyük gelir ki sana içine atlayınca gözlerim karanlıkta daha iyi görmüştü dersin. Işık kör eder seni; sevdiklerini, seni sevenleri itersin. Kalbine dil olacak bir dost istersin çünkü sen kelimelere dökemezsin çünkü sen ne yapacağını bilemezsin ve bir dost istersin kalbine bir dil olsun. Işık haindir; her kafanı kaldırdığında içindeki bütün duyguları kör eder öyle bir yansır ki içinde sadece onun için beslediğin göze alma cesaretini bırakır sende.Gecelerce düşünürsün, bir sonraki adımını;hiçbir iş yapamazsın sadece düşünürsün, hayalleri. Kurarsın, kurarsın, kurarsın.Farkına varmadan hayal kurarken kendini gülümserken bulursun.Sonra ışığa bakarsın bir gülümseme daha sonra uyursun.Rüyanda bir gülümseme daha.Hayallerin sana oyun oynar sana dokunurlar sanki gerçeklermiş gibi ve kaçarlar.Uyanırsın, lanet edersin gözlerine açıldıkları için.Sonra her şey bir gün aklına gelir. Işığa koşarken çiğnemeyi göze aldığın gururunun ayaklarının altına yapıştığı, seni bırakmadığı gelir aklına. Gururun iyileşir ve sen atladığın uçurumdan tırmanmaya başlarsın. Karanlığı özlersin. İyiydi dersin; sadece ben vardım ama iyiydi. Sonra sende kapatırsın karanlığını, yalıtım yaparsın. Dersin ki: Sevmek bekaret işi bir sevince aşk olacak, ne ışık kalacak ne karanlık.

20 Mayıs 2014 2-3 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar