Karga Bize Bak Dedi

Tilkiyle karga arasında yaşanan kandırma öyküsünü özetleyen sözler:
'Karga karga gak dedi,çık şu dala bak dedi,çıktı baktı o dala,bu karga ne budala!'
Güya ağaçtaki karganın gagasında bir dilim peynir var...Yerdeki tilkinin ise aklı fikri o peynirde ve onu alma kurnazlığı peşinde.Tilk çareyi bulur;yukarıya seslenir:
'Karga kardeş,karga kardeş!Bilirim ki senin sesin çok güzeldir.Çoktandır o tatlı sesine hasret kaldım,vallahi özledim.Bi kerecik öt,güzel sesine kurban olayım karga kardeş!'
Karga 'Gaak' der,peynir düşer,tilki hasret duyduğu peynire kavuşur!
Öykü böyle ama,gerçek böyle değil.Aslında ne karga ,ne tilki,ne de bir dilim peynir var...
Karganın biri 2016'da hepimize 'Çöp Dersi' verdi;yerdeki çöpü gagasıyla aldı;götürüp çöp kutusuna bıraktı!
Karganın fotoğrafları ilan panolarında aylarca sergilendi.Kısacası bize 'Bak' dedi.Baktık'Bakmasına baktık da;ne değişti?
Bir elinde çalı süpürge,bir elinde uzun saplı kocaman teneke faraşla çöp süpüren temizlik çalışanları geziniyor çarşı meydanlarında.İnsanların attıkları çerçöpleri topluyor onlar!Bu çöp garabeti, salt Kırklareli'ye özgü değil.Gittiğim bütün yerleşkelerde aynı manzarayı gördüm.Babaeski ilçemizi ayrı tutuyorum.O yüzden Gündüz Onat'ı rahmetle anmayı görev sayarım.O'nun belediye başkanlığı dönemlerinde Babaeski temizliğiyle anılır olmuştu.Halk demesiyle 'bal dök yala!'.Soruşturdum;yine tertemiz güzel ilçemiz.
Endişemi açıklıyorum:Bizler;ne zaman Biz olacağız ve, kargaların ders vermesinden, ne zaman utanacağız?!

27 Mayıs 2017 1-2 dakika 18 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 7 yıl önce

    Özellikle gazetelere manşet olan o değerli ve medeni karganın şehrimiz İzmir fuarında olması bizi utandırsa da gurur da verdi açıkcası

    Doğayı izlediğimizde alınacak çok ders var elbette

    Güzel paylaşımınızı kutlarımud83eudd20