Keşifler Ve İcatlar New World 1

Keşifler Ve İcatlar New World 1

2021 yılı için konuşmak gerekirse,keşif ve icatlara dair bir çok hareketlilik göze batıyor. Ama bu momentum etkisi ile değil tabiki de. Dünyada başlayan,başlayacak olan yeni 'Yapay Zeka' ve 'Yeni Dünya Oluşumu' ile ilgili adımlarda diyebiliriz.

2021 yılı bilim ve teknolojide önemli gelişmeler gösterdi. Bunlar arasında öne çıkan en büyük olay 'Uzay çalışmaları ve uzay turizmine olan yatırımlar' adı altında gerçekleştirilenler. Devletlerin yanı sıra artık özel sektöründe oluşturduğu sivil uzay çalışmaları da bu alana girmiş durumda. Jeff Bezos,Elon Musk ve Richard Brunson... bunlar dünyanın sayılı zenginleri. Yaptıkları yatırımlar milyonlarca kişiye iş kapısı açarken,bunlardan milyarlarca dolar da kazanç sağladıkları bir gerçek. Bu üç dolar milyarderleri tarafından kurulan uzay şirketleri dünya dışı atılımlar olsa da aslında hepsinin hedefi birbirinde tamamen farklı durumda. 2021 yılı bu üçlü arasında geçen müthiş bir rekabet yılı oldu aslında.

İngiliz milyarder Richard Brunson ve altı kişilik ekibi 11 Temmuzda uzayla yakından tanıştı. Uzayın başladığı sınırdan 100 km yüksekliğe çıkan Brunson ve ekibi hedefine ulaştıktan sonra dünyaya dönüş yaptı. Ne kadar farklı bir durum,dünyanın en zengin insanlarından biri yanına altı kişilik bir ekip alarak,sadece devletlerin değil bunu kendininde yapabileceğini, bunun paraya dayalı bir hizmet olduğunu bir kez daha tüm dünyaya göstermiş oldu.

Ne ilginçtir ki bundan 9 gün sonra 20 Temmuz'da Brunson'dan sonra dünyanın en zengin  insanı Jeff Bezos ve beraberindeki üç kişi de uzaya gitti. Ayrıca o günlerde en önemli durumlardan biride uzay turistlerinin uzaya çıkmalarıydı. 16 Eylül'de Spacex dünyada bir ilki gerçekleştirdi ve turistler ile birlikte dünya çevresinde üç günlük bir seyahat düzenledi. Ve en enteresan durumlardan birisi de; uçuşlarda herhangi bir şekilde 'astronot' ve 'pilot' bulunmamasıydı. Uzay turistlerini taşıyan dragon kapsülü görevini başarıyla tamamlamasının ardından dünyaya geri geldi.

13 Ekimde ise çok farklı bir durum daha aşıldı. Uzay uçuşlarındaki ( turistlerin) yaş sınırlaması kaldırıldı.  Efsanevi 'Uzay Yolu' dizisinde kaptan kirk karakteriyle hafızalara kazınan usta oyuncu 'Willam Sahatner' 90 yaşında uzay turisti oldu. Peki hangi uzay yolu şirketi, bu engelleri yaş sınırlamaları kaldırılıp büyük bir sükseye neden oldu? tabiki de Jeff Bezos 'Blue Origin' şirketi ile gerçekleşti tüm bunlar.. Ve reklamında ağababası bu sayede en üst zirveye taşındı.

9 Haziran'da Nasa Güneş sisteminin en büyük gezegeni olan Jüpiter'in en büyük uydusu Ganymede'nin yakın mesafeden çekilen ilk fotoğrafını paylaştı. Ne iş ama! 

Bilinir ki uzayda dünya gezegenleri arayan NASA 10 Haziranda 90 ışık yılı uzaklıkta garip bir gezegenin keşfedildiğini açıkladı! Üstelik bir yılın sadece 24 gün sürdüğü, bu gezegendeki ortalama yüzey sıcaklığınında dünyadaki benzerliğine dikkat çektiler... 

2 Ekimde'de Avrupa Birliği ve Japonya'nın ortak yapımı olan 'BepiColombo' adlı uzay aracı Güneş sistemi en küçük gezegeni olan Merkür'ün aynı yakın mesafeden kaydedilen ilk fotoğrafını dünya ile paylaştı...

13 Ekim'de ise İşviçreli bilim insanları şimdiye kadar olan uzay yolculuklarının tüm karelerini birleştirip tek bir sistemde toplamayı başardı. Evrenin şimdiye kadarki en detaylı haritası bu sanal gerçeklik sayesinde yeniden keşfe açıldı.

Değişen dünyada, geriye kalmadan. Dahada fazla öğrenerek yeni dünyayı iyi tanımalıyız. Karışımızda savunması,ekonomisi ve beyinleri oldukça iyi çalışan rakiplerimiz mevcut. Çocuklarımızı da gençlerimizi de ona göre hazırlamalı ve kendimizi yeni dünya düzeninin çemberi içine usulca almalıyız...

Nitekim dünya değişiyor,ekonomi değişiyor,kirpto paralar,coinler derken hala bankamatik kuyruğunda emekli maaşı çekerken bulmamak için kendimizi; Durmadan gelişmeye,araştırmaya ve yeni dünyayı takip etmeye 'devam' sloganımızla ilerlemeliyiz beynimizin en ücra köşelerinde... Zafer artık sadece ' teknolojinin''...   



* Yazım sadece 'teknoloji'' adı altında yazılmıştır. 


07 Nisan 2022 3-4 dakika 49 denemesi var.
Beğenenler (6)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    İlim yönündeki sabit fikirleride geçmemiz lazım.Nasıl uykudayken hiç görmediğimiz yerleri dolaşıyorsak dini kitaplardanda faydalanmamız gerekmezmi.Kur an da gökyüzünün 7 kat yer yüzünün 7 kat olduğu bildirilmiş. Hidrojen atomu tek elektronlu Dünyamız tek uydulu ve yüzde 95 gibi hidrojen bileşenlerinden meydana geliyor.Atomların birleşmesiyle cisim gezegenleride galaksiyi oluşturuyor.Galaksilerin birleşmesiyle nasıl bir şekil olduğu keşfedilirse 3.cü kata ulaşmış olunur........