Kim

İnsan ne olursa olsun nereye giderse gitsin kaderi değişmez.

Hani hep deriz ya neden hep ben?

Neden aynı sorunları yaşıyorum?

Çünkü kaderi değiştiremeyiz.

İnsanlar değişir, yaşlar değişir, görüntü hatta zaman bile değişir de insanın kaderi değişmez.

Bu yüzden ben artık hiçbir şeyi kişisel algılamamaya karar verdim.

Çünkü bu kimsenin suçu değil. Benim kaderim bu.

Çözebilirim belki hatta unutabilirim ama tekrar yaşanmayacağının garantisini veremem.

Bu yüzden benden bu kadar deyip ceketimi alıp çıkıyorum bu dünya karmaşasından.

Bir söz duymuştum.

İnşallah kaybolmazsın bu dünya sayfasında demişti birisi. Kayboldum en kötüsü kabullendim bunu.

Bir virgülüm artık cümlelerde.
Net cümlelerim yok hayata karşı.
Herkesten her şeyi bekliyorum.
Ne çok mutluyum ne de çok üzgün.
O cıvıltım kaybolmayacak sandığım neşem yok artık.
Bir tarafım siyah bir tarafım beyaz.
Yorgun düşmüş bedenim.
Ben bir damla siyahı kaldıramazken beni bir defterde böylesine unutan kim?

11 Nisan 2023 30-60sn 2 denemesi var.
Beğenenler (6)
Yorumlar (3)
  • 13 ay önce

    "KADER" anlayışı tüm dinlerde ve toplumlarda farklı değişiklikler gösterebilir,ama "KADER" anlayışı bence bizim manipüle ettiğimiz bir olgudur,sanki güç yetiremediğimiz bir yaklaşımlarda hemen "KADERİMİZ BU" diyoruz yani zayıflıklarımız.

  • Kader seçimlerimizin sonucudur. Bazen final önemsizleşir ve insan için yaptığı yolculuk önem kazanır sadece. Bir söz dinlemiştim. İnsanın hikayesi yola çıkınca başlar. Biz doğunca başladı hikayemiz ve taktir ne bilmeden irademizle yaşıyoruz. Allah' ın irademize bağlı seçimlerimizi bilmemesi abes olurdu ve fakat bizim irademizi aşan sebep ve sonuçlar da var ve bu da hikayemizin bir parçası ya da başka bir boyutu. Ama bu irade hakkımızı engellemez. Kısacası biz kararlarımızdan sorumluyuz. Sonuçlar ise seçimlerimizin sonucu olmakla birlikte Allah' ın külli iradesi vuku bulmuştur. Kısa ama çok şey düşündüren yazını tebrik ediyorum Sevgili Eda Nur!

  • 12 ay önce

    Kader Rahman ve Rahim olan Allah'ın bize bahşettiği alın yazısı diye de tabir edilen bir olgu. Bir ayette de ''Biz her insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık.'' der İSRA/13 Demek ki iyi ve kötü arasında ki seçim bizim elimizde. Umutsuz olmamak lazım ki zaten Müslümanım diyen bir insana umutsuzluk yakışmaz Rabbimizde ''Allah'ın rahmetinden ümidinizi kesmeyin.'' diye buyuruyor... O zaman coşku ile dolu dolu yaşamaya devam... Kutlarım...