Kimsesiz Çocuklar

Kimsesizlik,

Gözlerinde baktığımız an, mahcup bakışlarını kaçıran sevgiye hasret nice evlatlarımız.
Ellerinde olmadan kimlikleri elinden alınmış, bir yuva özleminde yarını olmayan yarınlarımızın çocukları, Ülkemizin vazgeçilmez gerçekleri...
Çıkmaz umutları vardır, bekleyen yüzlerde... Bir yeni gelecek yeni yüzün bekleyişi vardır, kapı önlerinde başı okşanacak çocukların hayal sevinçlerinde.

Umutları vardır, arayışlı gözlerde,
Suallerle dolu bir yargılayış var, tüm dünyayı, geçmişi, geleceği, kimsesizliğin acı kaderini.
Yaşamak her şeye rağmen yaşamak, kimsesizliğe rağmen, yorgansız, ekmeksiz, ana kucağından, baba saygısından uzak,
Yuva kurma hayali kurar küçük ellerinde, yürekli kalplerinde.
Üşüdüğü gecelerce, gecenin sessizliğinde damlar, görünmeyen damlaları, bekler umudu, bekler bizi, bekler oyuncağa hasret...

Bilinmeyen, yaşayamamış bir erdemlikte saklı kalmıştır masal çocuklukları,
Yargılanmış, sokağa terkedilmiş umutları arasında kaybolmuştur ara sokaklarda sevdikleri, korkak ellerde, umursamaz, bedbaht.
Çaresizlik ne kötü şey, ? Anne kucağı eksik, eksilerde çaresiz''
Her şeyde hep bir şeyler eksik, hep bir şeylerde hüzün, çok şey zorda, darda, darağacına kurulmuş umudu olmayan yarınlar...

Her biri yaşamda acı bir roman, hüzünleriyle, yalnızlıklarıyla

Onlar;
Sözün bittiği yerde, ağlayan yüreklerde; geceden sessiz, geceden sağır kimselerin, kimsesi olmayan vasıfsızlarıdır onlar,
Onlar,
Duyarsız kalmış bir çevrenin, serseri takıntılarının eseridir onlar,
Onlar,
Kopuk dünyadan bihaber, yarından uzak,
Hem çocuk hem kadın;
Hem çocuk, hem erkek
Tek başına olmuş gibi sorumlu tutulan, korkulan, itelenen, lanet dünyanın cefası gibi görülen terkedilmişliğin vicdansızlığıdır onlar.

Onlar neden ağlar? Cefa dolu hayat takdir olamaz, Kudret_i İlahide,
Başı okşanmayan, başsız memleket gibi, bıkkın, korkak, bezgin.
Sizce onlar hak ediyor mu? Evladın yerine koyda düşün.

Unutmayalım; bu ülkenin bütünlüğü ve aydınlık yarınları çocuklarımızla mümkündür.
Onlarsız bir hayat, susuz, kıraç topraklar gibidir. Çocukların gözünden bakalım hayata; masumca, yürekten ve içtenlikle.

Ağlayan yürekler için gelin bir destekte biz olalım.

Unutmayalım; bu ülkenin bütünlüğü ve aydınlık yarınları çocuklarımızla mümkündür.
Onlarsız bir hayat, susuz, kıraç topraklar gibidir.
Sorumluluk, vatan sevdası, inandığın değerler ve tüm yargılarının adına...
Çocukların gözünden bakalım hayata; masumca, yürekten ve içtenlikle.

Gelin Kimsesiz Çocuklarımıza Sahip Çıkalım.
Unutmayın Memlekete En Hayırlı Yatırım Yarınımız Olan Evlatlarımıza Olan Yatırımdır.

Kimsesizlerin Kimsesi Olmak Faziletin Ve Şerefin Onur Muhasebesidir.

Onlar yetim, onlar çaresiz, onlar fakir, onlar bekler,
Gelin veren el, alan elden üstündür.
Bir el ver, bir memleket yaratalım,

Çocuklarımız adına, yarın adına, onurun adına, yüreğinle, sevginle
Haydi Türki'ye sen istersen çok şey değişir, sen yeter ki iste,
Çocuklarımız kimsenin piyonu, oyuncağı, hükümlüsü olmasın.
Utanç duyacağın yarından uzak, övünç duy,
Bu senin elinde,
Ben inandım, sıra sende...

En derin sevgi ve saygılarımla arz ederim.

Mahmut Tuğrul AGSU

20 Aralık 2009 2-3 dakika 9 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar