Kin Öfke Bunların Anlamını Unutturalım Dünyaya

Ne demeye çalışıyorlardı bize? Niye bağırıyorlardı? Kavgaları neydi? Yıllar önceydi. Önceleri bir kişinin adı çıkıyordu ön saflara. Ardından çoğaldılar bir ağaçtı; dallandı budaklandı.Bir orman oldu yandı,kesti nefesimizi.Çok gençlerdi, çok zekilerdi,çok cesurlardı ya hala yaşasalardı? Fikirleriyle,eylemleriyle olur muyduk böyle umursamaz? Yanan her ağaca bulur muyduk bir kılıf, bir kimlik, bir ırk? Yoksa üzülür müydük ağaç yandı bize kim nefes aldıracak şimdi diye? 6 Mayıs'tı hiç unutmam zaten öyle adi bir gün daha yok şu takvimde. Nasıl unutulur ki, nasıl bakabilirim o takvime içim acımadan? Özgürlük dediler, kardeşlik dediler, eşitlik dediler, bağımsız ülke dediler sonra aldılar ceketlerini yüzümüze baka baka gittiler ama unuttular çok önemli bir şeylerini unuttular. Fikirleri kaldı bizde özgürlükleri kaldı bizde mücadeleleri kaldı bizde. Verir miyiz hiç kimseye? Asla. Deniz büyüse bir dağ gibi gelse yine de vermeyiz. Bakın bir sadece bakın ama. Parçalayın önyargılarınızı da bir bakın kolay mı idam edilmek? Kolay mı onca mücadeleden sonra birkaç kendini bilmez tarafından terörist damgası yemek? Kardeştik biz ey halk! Kardeştik! Yunan'da bizdendi kürtte, çerkez de bizle aynı sofradaydı, laz da.Ermeni de bizle oyun oynardı, Arap'ı da. Neden küstük biz böyle dünyaya? Tek başına bir milletten oluşan ülkenin anlamı olur mu ki; olmaz! Biz hep beraber Türkiye'yiz. Biz Türk isek onlarda Cumhuriyetimiz!

06 Mayıs 2014 1-2 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar