Kırk Yıl Değil Bir Ömür

Her kahvenin bir hikayesi vardır. O yüzden "bir kahve fincanın 40 yıl hatırı vardır" demiş büyükler. Zaten her kahve ayrı bir tat taşır. Nerede içtiğinize, kiminle içtiğine göre degişir tadı.

Arkadaşlarınla oturduğun rüzgarlı bir sonbahar günü, içlerinden biri hüzünlenip ağlarken, içtiğin kahvenin tadı acı ve kederlidir. Sen de hüzünlenirsin gerçek dost isen. Öyle ki, kahvenin köpüğüne yüreğinin acısı karışır.

Bir hafta sonu, sevgiliyle buluşarak içtiğin kahve huzurludur. Bir o kadar da duygusaldır. Kahvenin köpüğü, sevgilinin göz bebeklerine yansır. O an, için cız eder. Yüreğindeki ufuklara yelken açtırır. Sevgiliyi izlersin. Dudağına bulaşan kahve lekesi, gözüne çarpar. Dudağının kıyısında kalan küçük bir gülümsemedir o. Sen de gülümsersin. İyi ki burdayım, iyi ki onunlayım dersin. Kırk yıl değil, bir ömür onunla kalmayı yeğlersin...

Yalnız kaldığın vakit, bir gece yarısı balkonda içtiğin kahve, seni uzaklara götürür. Acıdır tadı ama garip de bir keyfi ve lezzeti vardır. Sevgiliyle içtiğin ilk kahve gelir aklına. Bedenini ısıttığı gibi yüreğini de ısıtır bu kahve.

Dostlarınla içtiğin kahve neşedir. Kahkahalar köpüklerin üzerinde yüzerken, dostun tatlı sözü yüreğine su serper. Muhabbet uzar gider gün boyu...

Yürekten yapılan kahve sevgi doludur. Beyaz fincanda, orta şekerli... Dumanı tüter, kokusu büyüler seni.

Beklemediğin, yorgun olduğun bir vakit, önüne konulan kahve bir başkadır. Ferahlatır seni. Hafifler ve kendine gelirsin. Unutturur günün yorgunluğunu...

Köpüğüyle, rengiyle, dumanıyla aynıdır tüm kahveler. Fakat ruhunun süzgecinden geçip, tatları degişir. Her kahve aynı değildir bu yüzden. Bazen öyle bir hâl alır ki, yüreğindeki sevgiye ayna olur ve yüreğini yansıtır fincana...

Sevgiyle pişirilmiş bir kahve için bu gece. Sevdiğinizin gözlerinin içine bakarak. Yanınızda değilse bile hayalini kurarak. Sevdiğinizle birlikte içtiğiniz, aşk tadındaki kahvenin tadına doyum olmaz. Yıllar geçse de, tadı damağınızda kalır böyle kahvenin. Hiç bir zaman da unutamazsınız. İşte bu yüzden, ne zaman bir kahve kokusu alsanız, ya arkadaşınızın sevgisini hissedersiniz, ya da sevdiğinizin sevgi dolu gözlerini hatırlarsınız.

Haydi, şimdi kalkıp kendiniz için bol köpüklü bir kahve hazırlayın ve yüreğinizin sesini dinlerken, sevgiliye bir kapı aralayın. Kırk yıl değil, bir ömür...

05 Kasım 2012 2-3 dakika 5 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 11 yıl önce

    Güzel bir deneme olmuş. Kahvenin ana vatanı her ne kadar Güney Amerika ise de pişirme şekillerinden dolayı bütün dünyada Türk Kahvesi diye bilinir ve öyle istenir. ''Gönül ne kahve ister ne kahvehane gönül sohbet ister kahve bahane'' der ki büyüklerimiz aslolan sohbet ve muhabbettir. Tebrikler tekrar günün denemesine...👍