Kışkırtıcı Yazılar-2/ Aşk'a Dair

1. Uzun-ince bir ayrılıktır aşk: Ötelerde duman duman. Kalın adamlara karşı.

2."Kavuşamazsın, aşk olur." demiş, Âşık Veysel.
Aşk'olsun koca Veysel!

3. Tales, "Evrenin kökeninde su var" demiş; Anaksimenes, hava; Demokritos, atom; Herakleitos, ateş...Bunlar nasıl filozof böyle? Yok hava, yok civa!
"Evrenin kökeninde aşk vardır, aşk." diyecek filozof hani? O'nu bekliyoruz o'nu, kalplerimiz ayakta.

4. Aşk(lar)ın anayurdu: Uçurumlardır.

5. Bir ricâm var târihçilerden: Bırakalım mı M.Ö.'yü, M.S.'yi... A.Ö. (Aşk'tan Önce), A.S. (Aşk'tan Sonra) diyelim mi?
Vazgeçtim: Aşk, öncesiz-sonrasızdır.

6. Nâzım'ın dizelerinde uğulduyor aşk:
"Bilekler kan içinde, dişler kenetli, ayaklar çıplak
Ve ipek bir halıya benzeyen toprak
Bu cehennem, bu cennet bizim."

7. Bir tutam ot titremesine bile imrenir kalır, tepesinden tırnağına aşk kokanı insanın.

8. Aşktır, para-tanrıcının pusu kurduğu.

9. Işık, gözü kamaştırır; aşk gönlü.

10. Ahmet Telli'nin sözü: "Şairler, dünyaya yakışmıyor; vurulmalılar!"
Elhak doğrudur, ama eksik: Aşklar da yakışmıyor, aşklar da.

11. Kanlı dünya, kinli dünya; aşksız tümden yalan dünya!

12. Yel aparır, sel götürür her şeyi.
Aşk kalır.

13. Aşk ki, kitaplara sığmaz. Hoş, kitaplar da aşktan anlamaz.

4. Ey aşk! Nasıl çatladın öyle, capcanlı Can Yücel'in o canhıraş canında:
"Sen bir teneffüssün sevgilim/ Yurtbilgisi'yle Kimya arasında."

15. "Mutlu aşk yoktur." demiş, Aragon.
Doğru veya yanlış. Aşk üstüne söylenmiş, felsefî bir argümandır. Üstünde durulmalı.

16. Alkış, aşkı kirletir.

17. Aşk, güçlüdür ölümden. Onun bütün genleri ölümsüzlükten.

18. Aşkperest olmayalım gene de, ne farkımız kalır putperestlerden?

19. "Aşkta kaybeden, kumarda kazanır"mış! Yalan, külliyen yalan! Bu lâf, aşksız(lığ)ı meşru kılmaya yönelik kocaman bir kılıf yalnızca.

20. Aşk tutulması, ay tutulmasından daha muhteşem.

21. "Aşk imiş her ne var âlemde." (Fuzuli).
Can fedâ Fuzuli sana! Senin aşktan sesine.

22. Sokrates, insana (ama, insana!) şöyle seslenir: "Kendini tanı!"
İyi ama aşkı tanımayan nasıl tanısın kendini?

23. aşk:
ırmağına benzer ölümün
gizemli ve görklü ırmağına

24. Ey zamâne sefilleri! ÇETleşip ÇETleşip durmayın öyle; puşt-modern çağ KİÇleri! Hay aşk belânızı versin!

25. bıktım plâstik gülüşmelerden
naylon öpüşmelerden

.26. "Elmayı ısırmadan önce, bir gülümseyin." (İbrahim Minnetoğlu).
Gülümseyin, gülümsemek aşk'a götürür sizi.

27. Aşk: dipten doruğa politik, bir o kadar erotiktir; kim demiş pornografik diye?

28. Ah aşk: Kazma kürek sesinde ve kızgın yürek örsünde.

29. Tüm tahtları tekmeleyen, yalnızca aşktır.

30. Cahit Arf'ta aşk, bir yetenektir. Dünyanın sayılı matematikçilerinden biri olmasının sırrı burda.

31. Tepkimeye girer-girmez aşk, kimyasal denklemlerin tamamı iflâs eder.

32. Bir şef olmak isterdim: "Yitik Aşklar Orkestrası"nı yönetmek için.

33. "Ağaçlar ayakta ölür."
Aşklar da.

34. Gazi Yaşargil, beyin cerrahı olmaktan önce bir yürek ustasıdır. Yâni, bir aşk uzmanı.

35. Kara gecede, kara taşın üstündeki kara karıncayı gördürendir aşk.

36. Ya Rabbim! Aşk, kalp işi değil miydi?
Nasıl oluyor da peki, kalp krizinden ölüyor bunca kişi, bu kalpsizler diyarında?

37. Dinli ile dinsizi, donlu ile donsuzu buluşturur elbet aşk.

38. Kafka, Milena'ya yazdığı aşk mektuplarının kimilerinde, o'na: "sümüklüböceğim benim" diye seslenirdi.
Has aşk'taki ironiye bakın hele!

39. "Ak akçe, kara gün içindir."i şöyle değiştirmeli: Aşk aşkça her gün içindir.

40. İşte hazırlopçular: Ayaktopu tutkunlarını, ayaktakımı sanatçılarını kullanarak, aşk'a kumpaslar tertipliyorlar.

41. "Geldim, yalnızlığın öteki adından" (Veysel Boğatepe).
Anladım, bu şair aşk'tan gelmiştir.

42. Katlarınıza, yatlarınıza, banknotlarınıza tapının! Tapının ulan ey aşksızlar! Ama bilin, kan yağıyor kıblenizden...

43. Gül'ün dilinden, kül'ün hâlinden bîhaber budalaya, aşk neylesin!

44. Emeğe düşman kişi, nerden bilsin aşk ilini!

45. Emeksize, bir de yüreksize.. aşk'ı sormayın.

46. Nâmus bekçileri var ya; onlar, aşk katillerinin tetikçisidir.

47. Zulme boyun eğ(e)mez, aşk ilmiyle donanan.

48. Kırışıksız ve bembeyaz bir kâğıdı; önce yüzünden, sonra tersinden tutun boy aynanıza. Dört açın gözünüzü, iyi bakın: aşk ordadır, orda.

49. Aşk: ruh ve ufuk aşkınlığıdır; her şeyden önce.

50. Diktacılar: azılı düşmanları hayatın. Yani şiirin, yani gün ışığının, yani aşk'ın.

51. "Gökyüzüne bakmayı, öküz gibi göz ile bakmak sananlar" (Kâtip Çelebi); aşk karşısında sürgit apışıp kalırlar.

52. söz cılız, hayat kısa
bunu erken anladım
anladım da çarpıldım
ben işte sırf bu yüzden
hep aşk'ta karar kıldım

53. Yok aşk evliliğiymiş, yok mantık evliliği! Tamam, aşk çoğuncası aşar mantığı; ama esâsen ona karşı değil ki.

54. Aşk ikliminde yeşerir adam; cüdamlar bilmez.

55. Gazali'nin Basra sokaklarında duyup, çok sevdiği bir şarkıdır:
"Yüzünü her gün değiştirip değiştirip gelmelisin
Başka türlü olmak çok yakışıyor sana".
Evet, aşk devrimdir: yüzümüzü, gözümüzü-gönlümüzü, bilcümle özümüzü değiştirme devrimi.

56. "Mecnun'a cihan dopdolu Leylâ görünür." (Kırımlı Rıfat Efendi).
Ne diyelim; aşk, söyletir.

57. Soğumuş küle vurun acıyan yanınızı. Orda bile parlar aşk.

58. Ah Madımak! Madımak! Yaktın onca şairi! Senden beri küskün aşk...

59. HAKikat'ten AŞKikat'e sıçramak zamanıdır. El ve gönül birliğiyle. Esenliklerle...

60. Derin aşk, deli aşk, derbeder aşk! Ey anamın doğurganlığı, babamın garibanlığı ve kavgamın alınlığı! Para-pul, unvan-makam, mal-mülk ve şan-şöhret; hepsini haram kıldım kendime. Ömrüm helâlin olsun, senin gürlek sesine...

(*): Çıkın, Şubat 2001, Sayı 11

16 Aralık 2020 5-6 dakika 27 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (8)
  • 3 yıl önce

    Keyifle okuyorum . Kaleme ve yüreğe sağlık ...

  • 3 yıl önce

    Birbirinden renkli, içten ve özgün adımları takip etmekti okunması.

    Günün yazısını tebriklerimle...

  • Bu sayfa bir büyük derya, tebrik ederim Bünyamin Bey. 🍁

  • 3 yıl önce

    Aşk bu, onun kadar hakkında yazı yazılan başka bir konu var mı? Yoktur sanıyorum. Hiç sevmediğim laflardan birisidir ''Aşk başa gelince akıl dünya seyahatine çıkar.'' derler, aşk güya aklını başından alırmış demeye getiriyorlar ki aşk insanı kendine getirir, tam tersi bence... Desmond Morris'in de bir kitabının adıdır ''Sevmek Dokunmaktır.'' derler. Yüreğe dokunmak işte bu, aşk ile oluyor. Şimdiki zamanların aşkları o kadar banal, o kadar çıkar dolu ki insan inanamıyor. Magazin programlarına bakın, ne dediğimi anlarsınız... Büyük aşk yaşıyorlar deyip, altı ay da ayrılanlar dolu hele de tanınmış, ünlü şahıslar arasında... Aşk bir potada erimek, iki bedende tek vücut olmak... Kutluyorum güzel yazınızı...