Kitaplar kadınlar ve yaşam için

Eski kitapların arasından çıkan küpürleri ve bazı sayfalarına düşülen belki aceleyle belki kitabın içeriyle yazılmış karalamaları pek severim. Bu okuyucunun kitaba karşı ilgisini sevgisini gösterir. Önemli gördüğü dikkatini çektiği satırların altlarını da kırmızı kalemle çizer dönüp tekrar okunması için.

Gençler olası durumlar dışında kitap okumasını sevmiyorlar. Kitap dünyasından uzak duruyorlar.Çok seyrek görüyorum otobüste dolmuşta parkta kitap okuyanı eski-yeni kitap satanların raflarını kurcaladıklarını. Bu biraz da kilasik tanımıyla aileden kaynaklanan olgu mu yoksa adam sendecilik mi önemsememek mi yoksa vakit yaşam şartları mı ne demeli artık?

Annem de hiç kitap okumazdı. Yalnız Kur'an...Tüm derdi o kitaptı ama bana da ilk Emir'in OKU olduğunu söyleyen kendisiydi. Evet arapça öğrenemedim ama en azından Kur'an'ın boş kaldıkça Türkçe çevirilerini okumaya çalışıyorum en azından ruhuma katkı...

Kitaplara ihanet etmemek lazım. Onlar birer sevgilidir ve okuyanlarını hiç yanıltmazlar aldatmazlar sırtlarından vurmazlar. Bu dostluk ötesi bir ruhtur. Onların ruhu düş dünyanızı genişlettiği gibi size kendinize saygıyı öğretmesinin yanı sıra temel kural olmazların olmazı sevgiyide kanınıza
işlerler. İnsanları seversiniz. Hayvanları seversiniz. Böcekleri taşı toprağı en iğrenç görünen nesneler bile size bir şeyler anlatırlar. En kötüsüyse aşık olduğunuz birileri yamuk yapsalarda affetmek veya affetmemek arasında kalmazsınız. Ya bağışlarsınız ya bağışlamazsınız. Bu sizin seçiminize bağlıdır. Neyse...

Kitaplar sayesinde yazma yeteneğinizi geliştirirsiniz. Sokaktaki her canlıya daha anlamlı daha içini okuyucu bakarsınız.

Ben eski kitap satan dükkanların içinde kaybolurum. Saatlerin nasıl geçtiğini anlamam. Her yazar her şair benimdir. Onlar hakkında karar verecek olan benimdir. Bu açıdan baktığımda kötü yazar kötü şair yoktur. Çünkü bu gün hakkında karar verdiğim bir yazar bir şair bir felesefeci bir araştırmacı bir tarihçi öyle bir an gelir ki okuduğum satırlar arasında beni yanıltabilir. Sonuçta kitap-konu kötü de olsa okumak zorunda hissederim kendimi. Bu nedenle her kitap okuyucusu biraz amatörce olmak zorundadır ama sonradan işi profesyönelliğe kadar vardırabililer.Yani kitaba iyi-kötü gözüyle bakmamak gerektiğinde olacak bir doğumdur bu ki, zamanla yerleşecek olan bir bağımlılıktır.

Bakın geçenlerde aldığım eski bir kitabın sayfaları arasından ne çıktı. Bilmem ne tarihli bir gazeteden özenle kesilmiş. Kadın Hakkında...

Zevkli bir kadına rastlarsanız zevkiniz,
bilgili bir kadına rastlarsanız bilginiz
zeki bir kadına rastlarsanız zekanız gelişir.

Hayat kat kattır; Babil'in asma bahçeleri gibi
teraslar halinde yükselir. Bir terastan bir terasa
sizi kadınlar götürür. Ve bu gün durduğunuz teras,
seyrettiğiniz manzara, gördüğünüz hayat, yanınıdaki
kadının terası, manarası, hayatıdır...

Hayatınız seçtiğiniz kadındır...

.......................................Yunan mitolojisinden...

sevgilerle kalın..

03 Mayıs 2011 2-3 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar