Koca sevgiler bir günle örtüşemez

Sevginin değerini ne kadar iyi biliyoruz? Ya da sevmenin veya sevilmenin...

Hiç birini sevdiniz mi, ona tutkuyla bağlanmışçasına. Siz hiç sevgiyi o saf merhametli dokunuşuyla yaşadınız mı?
..
İşte sevgi öyle bir şeydir ki, karşındakinin değerini bilmektir. Ve işte öyle bir şeydir ki, hayatta tutar sizi. Peki ya böyle koca bir şey niye bir günle sonlandırma çabasındayız? Çıkarlar mı ön planda? Yoksa yapay sevgicilik mi? Düşünüyorum da son yıllarda sadece sevgicilik oynar olduk. Görünüşte sadece... bence bu ?Sevgililer Günü? denilen şey sadece tüketicilik gününden başka bir şey değil. Seviyorsanız eğer her gün hatırlatın, 1günle değil. Zaten içinizdeki koca bir sevdaysa eğer 24 saatlik bir dilime sığdırmanız imkânsızdır. Ve yine biz kandırılıyoruz her defasında. Yok anneler günü, yok babalar günü. Bir de sevgililer günü. Ve hepsi ayrı bir sevgi beslemekte kendi içinde ayrıca ?sevgi tuzağı?. Diğer bir adıyla ?tüketici tuzağı?. Zaten günler, aylar, yıllar geçtikçe sevgiler tükenmekte. Bir de böyle tuzaklarla sevgiyi iyice basite indirmekteyiz. Sevgi o kadar basit değil! Aşk da öyle!
Aşk insanın kısa bir rüyasıdır; devamında sevgiyi getirir, eğer gerçekse tabi..
Aşk insana yaşamayı öğretir; acısı dik tutar insanı..
Ve aslında aşk farklı bir duygudur, yaşanır gerçeği artık kalmışsa tabi..
Ne aşk ne sevgi... tükeniyor artık. Biz insanlar yapmaktayız aslında. Bu duyguları basitleştirerek, parçalamaktayız! Maddesel düşünmekteyiz hep! Nereye kadar böyle? Ama biliyor muyuz ki ?Maddi değerler değil manevi değerler bu hayatta acılara karşı tek ihtiyacımız olan şey...? Hiç olmasa biz yeni nesil gençleri olarak manevi değerlerimize sahip çıkalım... Özellikle de, sevgiye! Böyle küçük oyunlara gelip de herkes gibi sevgicilik oynamayalım. Farkındaysanız her şeyin üzerinde kalpler var artık. Peki ya sevginin en temel ifadesi bu kadar değerliyken, onu harcayıp niye tüketmekteyiz? Bilemiyorum artık...

Son diyeceğim şu ki; kalbimizin gerçek sıcaklığıyla yansıtarak sevelim,her şeyi! Öylesi daha güzel...

13 Ekim 2009 2-3 dakika 14 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar