Köpek Ve Vefa

Köpek
...İşte bir hafta sonu daha çarçabuk geliverdi yoğun iş hayatı sonunda kısa da olsa şu iki gün nefes almaya yetiyor da artıyor ,sanki önceden bu kadar hızlı geçmezdi zaman bunun sebebini anlamaya çalışıyorum yaşlanmış olduğumu mu düşünmeliyim bilmiyorum başka nedenler de olabilir diyorum ve rahatlıyorum, günlerden cumartesi ağustos sıcakları bitmiş eylül ayına hazırlanır gibi gökyüzü gri bir serinliğe bürünmüş işte öylesine günlerin biriydi Avrupa yakasına geçmek istiyordum gelmekte geciken otobüs canımı sıkmaya başlamıştı bir ileri bir geri adımlıyorum, çengelköy'e girerken havuzbaşı yazılı duraktayım,insan kalabalığı içinde oturacak bir yer de yoktu giderek sıkılmaya ve neredeyse çatacak birini arama koyulacaktım ki beklediğim otobüs göründü fakat tıka basa dolu bu otobüse binmem imkansız zaten durmadan gelip geçti ardından bir iki bekleyen koşuşturdu ama nafile ,daha şimdiden ters gitmeye başlamıştı günü iyi güzel geçirme düşüncem öfkem katlanarak büyüyordu çaresiz bekleyecektim ,dikkatimi durakta insanların arasında hatta ayaklarının dibinde köpeklerin durumu çekti kimi yüzükoyun yatıyor kimi ayakta, durak dışında da üç iri köpek gezinir durumda hem irilikleri hem de insanlarla iç içe oluşları ilgi çekiciydi hiç kimse müdahale etmiyor, kovmuyor ve korkmuyor hatta alaka duyarak sevenler bile var, fakat arada bir yerlerinden ok gibi fırlıyor bazı araçlara bağırıp çağırıyorlar tekrar yerlerine geçiyor bir müddet sonra yine sık sık bunu yapar oldular kendi derdimi beklentimi unuttum köpeklerin bu hallerini anlamaya çalışıyorum geçen her arabaya değil de neden arada bir kendi kolladıkları arabalara saldırıyorlar bir türlü haklı bir gerekçe bulamadım fakat bu durum eğlenceli bile olmaya başlamıştı benim için dur tahmin edeyim dediğim arabalar geçtiğinde şimdi havlamaya başlayacak dediklerimde isabet kaydedemiyordum çoğu kez yanıldım hep, bunun sırrını ve haklı tarafını öğrenmek için neler vermezdim,ama neden ? niçin hangi arabalara havlıyorlar ve bunu nasıl seçiyor olabilirler kendimi tamamen buna verdim toplam beş köpek vardı , durak içinde uyuyor gibi yatanlar da arada bir yerlerinden fırlıyor tekrar aynı konumda yerlerini alıyor dışarıda olanların bazen üçü birden bazen de sadece biri araçlardan kimi seçtilerse ona doğru şiddetle yönelip taciz ediyorlar ,giderek endişelerim de oldu bu ani saldırı aracı kullananın bir boş anına gelir de panik yaparsa zaten hızlı akan ve kalabalık olan araç trafiğinde beklenmedik kazalar kaçınılmaz olacaktı çok tuhaf bir durumdu şahit olduklarım köpeklerin hışımla ve hınçla bazı araçlara karşı saldırı halinde oluşları olağan dışıydı ,ne var ki insanlar da öyle alışıklar ki kimse dönüp bakmıyor ,sanki böyle bir şey olmuyor gibi herkes kendi yerinde gayet sakin ,buna da çok şaşıyorum bir ben demek buna hayret ve dehşet içinde alakalı görünüyorum ,işte bu ahval ve düşünce içinde zaman geldi geçti ta ki ikinci otobüse binme anına kadar gün boyu gördüklerimin mantıklı açıklamasını aradım zihnimde, fakat bir türlü bulamadım işin içinden çıkamadım en nihayet çınar altında akşam çayını yudumlarken konuyu arkadaşıma açtım ,belki dedi evet belki şundandır geçen yaz orada bir kaza oldu hatta yıl içinde iki kaza oldu iki köpek veya üç köpek zarar gördü öldü ya da ağır yaralıydılar,bu kazada arkadaşlarını kaybeden diğer köpekler o gün can havliyle çok dolandılar bu anı gören o durakta pinekleyen köpekler de ayaklandılar uzun uzun uludular,zannederim kazaya sebep olan araçların model ve renkleri köpeklerin bilincine nakşetmiş olmalı ne zaman benzerlerini geçiyor görseler o acılı günü kaza gününü yaşıyor gibi görüp saldırıyorlar,açıklama beynimde şimşek gibi çaktı sahi bu mümkün müydü olabilir miydi ? geriye dönüp düşündüğümde taşlar yerine oturuyordu evet caddenin trafik akışında kontrolsüz sürücülerin şiddetle çarpıp dönüp bakmadan uzaklaştıkları o feci durumu en iyi gören ve olayın içinde olan köpekler çarpan arabanın renk,model görüntülerini hiç unutmadılar hafızalarında her zaman yeni ve her zaman derin bir acı olarak arkadaşlarının matemini ve hınçla bağırıp çağırarak kızgınlıklarını ifade ediyorlardı,tek kelime ile muhteşem bir vefa örneği ve duyarlı bir yaklaşım,neden her arabaya değil de sadece bazılarına havlıyor olsunlar ...


01.11.2012 / çengelköy

06 Kasım 2012 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar