Koşmak...

Yıllar sonra telefon tamircisinde; adının hâlâ Mehmet mi yoksa Kemal mi olduğunu bir türlü doğrusunu öğrenemediğim müşterimle karşılaştım? Sıcak kanlı bir insan. Sarıldık öpüştük hal ve hatır sorduk tebessüm ettik. Bana özel yüzük yaptırırdı. Müşterilerimle genelde belli bir açıklıkta durmayı her zaman yeylemişimdir. Ama bu yüzük işte merakımı hep çekmişti. Bir gün dayanamadım sordum. Abi bu yüzüğün anlamı ne? Ustacım bu yüzük Kuvvacıların birbirlerini tanımak için taktıkları bir yüzük. Ben de sağ olsun arkadaşlara hediye ediyorum. Ne de olsa ekmek paramı çıkartıyordum. Başka da bir şey sormadım; üst yüzeyinde ay ve yıldız ayın her iki ucunda bulunan " Mim " işaretleri hakkında. Bazı konuların boyumu aştığını sezerdim. Hâlâ da öyleyim.

Haftaya telefonumu almak için yine gittim. Telefon tamircisiyle oradan-buradan derken müşterimi sordum. Ha o mu abi? Çok iyidir. Burada oturur. Gizli Teşkilattandır...Yıllar sonra müşterimin ne işle meşgul olduğunu böylece öğrenmiş oldum.

Bu konu beni daha gerilere götürdü. Rahmetli Hüseyin abiye. Acaba dedirtti. Side de sevgilisiyle kazaya kurban gittiğine ve neden gittiğine usuma geldikçe şaşarım...

Bu günlerdeyse genç karizma uzun boy var hayatıma sokulmasa bile; ay da ofise uğrar alış veriş yapar ve yine aynı kibarlıkla ve gülerek gider. O da kendisi açıkladı. Gizli Teşkilat...

Bu üç adamın ortak yönleri Gizli Teşkilat-Uzun Boy-Tatlı Gülümsemeleri...
...

Tamam bazı konuları merak etmem ama...

Her hangi bir partiye üye değilim.
Her hangi örgüte üye değilim.
Her hangi bir derneğe üye değilim. ( Kuyumcular ve saatçiler derneği dışında. Onu da kapattım.)
Geriye ne kaldı?
12 Eylül. Darbe ve Askerde kitap okuduğum için yediğim sürgünler...
Bu Siyasi bir konuya giriyor mu girmiyor mu çözümlemesine hiç girmedim?

O zaman bu üç adamla karşılaşmam tamamen tesadüf müdür?
Yoksa kendimin bile bilmediği kadar önemli bir şahsiyet miyim?
Yoksa Hâlâ mı göz altındayım?
...
Oysa Hayat Bir Şaka diyordu Yazarın biri bir kitabında...
Oysa Hayat Ciddiye alınması bir gerçek mi?
...
Merak ettim. E Devlet' e üye oldum. İyi bari Adli Vakam Yok...
Yeynikleşeyim...Ya sizce?

Döndük dolaştık Maraton filminde Dastın Hofmana sorulan soruya...Kim soruyor Sizel diye bir Nazi. Hem dişlerini çekiyor hem de soruyor;
EMİN misin?

03 Mayıs 2018 2-3 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar