Köy Enstitüleri

17 Nisan 1940
Köy Enstitülerinin kuruluşunun 74. yılı

Cumhuriyetimizin ilk yıllarında:
ülke aydınlanması
köy kalkınması
Cumhuriyet Devrimlerinin anlatılıp, yaygınlaştırılması
eğitimde ulusal bir hamlenin başlatılması için en önemli eleman' Öğretmen' olarak görülmüş, bu süreci ülke genelinde başarıyla yürütecek genç öğretmenlerin bilgi, beceri ve azimle donatılacağı önemli bir kurum olan ' Köy Enstitüleri' kurularak amaca doğru yol alınmıştır.

Dünya örnek olabilmiş sosyal bir proje olan Köy Enstitüleri, ne yazık ki, siyasi mülâhazalarla kapatılmış, ileriki yıllarda bunun ne kadar yanlış bir iş olduğu da görülmüştür.

Ülke kalkınmasını köyden başlatan bu projede büyük emeği geçen; başta zamanın Milli Eğitim Bakanı Hasan Âli Yücel ve Öğr. Okulları Gn.Müd. İsmail Hakkı Tonguç olmak üzere tüm emek verenlerine teşekkür ediyor saygılarımızla anıyoruz.
Köy Enstitülerinin tüm öğretmen ve öğrencilerini saygıyla anıyoruz ...


GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN

17 Nisan 2014 30-60sn 231 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 10 yıl önce

    Türkiye tarihinde gerçekleştirilmiş en kusursuz, en umut veren eğitim projesi olan Köy Enstitüleri'nin kuruluşunun 74.yılı yıldönümü bu gün tüm eğitim emekçilerine kutlu olsun.

    ve

    karanlık bir dilek olsa da umarım bir gün aklı başında birileri akıl ederde o kapıları yeniden açar.

    tebrik ve teşekkürlerimle