Kremalı Ispanak Salatası

Şimdi size yemeklerinizin yanında özellikle et ağırlıklı yemeklerle birlikte tüketebileceğiniz bir ıspanak salatası tarifi vereceğim. Şimdi sen diyorsun ki bu nereden çıktı? Arada değişiklik iyidir. Mutfak Arsızı ismiyle açtığım bir blog sayfasında naçizane kendi yaptığım yemeklerin tariflerini paylaşıyorum. Mutfak çok sevdiğim alanlardan biridir. Ha... Konuyu dağıtmadan tarife devam...

Oldukça kolay bir tariftir.

Gerekli malzemelere bir göz atalım önce.

Yarım kilo temizlenmiş ayıklanmış ıspanak (çok iyi temizlenmeli)
100 ml krema (çırpıldığında 3 kat kadar artabiliyor)
İstediğiniz kadar mısır tanesi (abartmayın tabi)
kurutulmuş domates
kırmızı soğan
tuz
karabiber
fesleğen (kuru)

Şimdi gelelim ilk önce yapılması gerekene... Ispanakların iyice temizlendiğinden emin olduktan sonra kendilerini suya atıp haşlamaya başlayın. Suya az miktar da sıvı yağ ekleyin. Suyun önceden kaynaması gerekiyor tabi. Bu haşlama işlemi çok uzun sürmeyecek. Ispanağın makbülü her sebzede olduğu gibi az pişmiş olanı...

Haşlama işlemi sürerken bir küçük kırmızı soğanı küçük küçük doğrayın. Kırmızı soğan taneleriyle aynı miktarda olacak şekilde kurutulmuş domatesleri de küçük küçük doğrayın. Hepsini haşlanmakta olan ıspanağa boşaltın. Kısa bir süre de tencerede birlikte takılmalarına izin verin. Sonra tencereyi süzgece boşaltıp iyice süzün. Suyu dökmeyin sakın. Sonra güzel bir çorba yapımında kullanabilirsiniz. Hatta küçük bir tarif yine burada yer alacak. Merak etmeyin yarı yolda bırakmam. (Arsız olabilirim ama vefasız değilim)

Ispanaklar içindeki diğer dostlarıyla birlikte bekleyedursun, siz de kremanızı bir kasede çırpmaya başlayın. Unutmayın krema iyice soğutulmuş olmalı. Çırptığınız krema gözlerinizin önünde kocaman olacak. Ellere vermeye kıyamayacaksınız belki. Ama artık yapmanız gerekeni yapmak için öncelik ıspanakların içine haşlanmış mısır tanelerini boşaltın. Karıştırıp içine kremanızı dökün. Amanın... Kremanın içine ya da ıspanaklar haşlanırken tencereye tuz, karabiber de katın. Bunu unutuyordum az daha. Elde ettiğiniz karışım tam görsel şölen olacak. Bu şölenin üzerine kuru fesleğen de katarsanız salatanız hazır demektir.

Yemek yapmak aşk işidir. Aşk da varsa lezzetinden şüphe etmeyin. Afiyet ola!

05 Ocak 2015 2-3 dakika 42 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)
  • 9 yıl önce

    Bir yemek denemesi. Tam ağzınıza layık diyorsa Sayın Yazar Dostumuz biz de deneriz bir gün ki mutlaka güzel bir ağız tadı olacaktır. Teşekkürler bu güzel ve değişik denemeye...👍

  • 9 yıl önce

    teşekkür ederim :) afiyet bal olsun :)