Kültür Erozyonu

* Fotoğraf ekleyemediğim için üzgünüm!

Bu yılın erkek modasıymış!

Hangi kız bu tarz giyinen birini koluna takıp sokaklarda dolaşır? Tasavvur etmeye çalışıyorum. Ve biliyorum o kız modellerini de…

Bundan 20-25 yıl kadar önce ''Artık sokaklarda elbiseler dolaşıyor'' derdik...

Giderek kalitesizleştirilen, yozlaştırılan, Anadolu kültüründen, örften, edepten uzaklaştırılan, kadınlarımızın durumunu anlatmaya çalışmaktı niyetimiz...

Kadın-erkek eşitliği, kadın hakları, kadına şiddet, vs. gibi bahanelerle istediklerini elde etti sinsi düşmanlarımız... Yetinmeyi unuttuk. Kanaat etmek tarih oldu. Tamahkârlığımız maymunları kıskandıracak seviyede… Tüketmeyi öğretiyorlar bize… Üstelik her değeri… Etrafınıza bakın, boşanan boşanana... Evlilikler çatırdıyor... Aslında kimse mesut değil. Herkes mutlu taklidi yapıyor. Sahte gülücükler, göstermelik sarılışlar, kötüyü iyi, yoku var gösterme yarışında herkes…

Artık sosyal medyadaki fotoğraf paylaşımlarıyla nispetler yapılıyor! Misafirlikler net üzerinden. Telefonlarımız veya bilgisayarlarımız misafir odası oldu. İkramlar bile hayali…

Ve hepimiz; Bu âlem ile sanal dünya arasında sıkıştık…

Şimdi sıra delikanlılara geldi… Sokaklar cinsiyeti belli olmayan erkeklerle doldu. Anadolu delikanlısı bir anda kayboldu. Yerine entelektüel yaftalı yumuşakçalar türedi… Türk gencinin benliğini çaldılar. Adamlık, şeref, delikanlılık, mertlik eski birer masalmış. Ondandır bunca özleyişimiz, gerçekten adam olanları…

Sosyal medyada kesilen ağaçların, yok edilen doğa paylaşımlarının ardı arkası kesilmiyor. Bir futbolcuya uzatılan lavabo fırçası dillere pelesenk oldu. Koç Holding kime, hangi parti mensubuna uçak kiralamış daha vahim konudur… Peki şu bizim ‘’Kültür Erozyonu’’ ne olacak? diye soruyorsunuz; Çıt yok!

Neden kimse bu konudan söz etmez? Niçin herkes görmezden gelir bu tükenişi? Ne zaman öğrendik biz; Yanlışı alkışlayıp, doğruyu yermeyi?

Oysa bu ülke bizim… Çocuklarımıza kalacak en gerçek mirasımız… Yazık… Yazık ediyoruz…

Antakya, 11 Haziran 2019

11 Haziran 2019 1-2 dakika 21 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (2)
  • 4 yıl önce

    Dünya değişiyor elbette insanlar ve tercihleri de Ali bey bizler kabul etsek de etmesek de bu böyle maalesef

  • 4 yıl önce

    sessizlik de bir onama değil mi ? Aynı gemide yokoluşa doğru gidiyoruz, bunu tercih böyle ile açıklayamayız. Kendimizden kaçış nereye kadar, başkalarının bezeğinden ne zaman kendimize geleceğiz. Aşağılık duygusundan, bu özenti sevdasından ne zaman kurtulacağız. Kendi kimliğini, kültürünü, tarihini terkeden hangi millet yaşayabilir. Çok önemli bir konuyu işlemişsiniz, yüreğinize sağlık Ali Bey