Kuşun biri konacak bir yer bulur da ya kanatları olmayan insan

'Bizler Sosyalizm olmadan özgürlüğün ayrıcalık ve adaletsizlik olduğuna, ve özgürlük olmadan Sosyalizmin kölelik ve şiddet olduğuna inanıyoruz.'

Bakunin

...Anarşistsiniz dedi! 26 numaralı masada nargile içiyorduk şeftalili. Her halde biri istemiş veya istek üzerine çalınmış olabilir Rapcato- Yaşamak İstemiyorum'u söylüyordu. Oysa bir şarkı da olsa kitlelere doğru yola çıkmaya başladığında insan ister istemez başıyla ya da ayakkabılarıyla tempo tutabiliyor.

Çocuklar gençler orta yaşlılar ve ihtiyarlar; kafama takılan soru, sorun olmakla karşımda duruyordu. 'Bu gezegende yaşamak istemesemde' tümcesine şüpheyle yaklaşmam da boşuna değilmiş. Çünkü her olasılığa karşı yine de şarkının bir köşesinde ' yardım et! ' 'birilerine duyulan sevgi var! ' Ama ölüm ve katliam da var... Tüm bunların yanında engeller ve duvarlar ve kapanan yollara karşılık, sanki epeyi bir zamandır beklenen sevgilinin gelmesiyle ölü ruhların bir an canlanışı da var...

Anarşistsiniz dediğinde kulağım şarkıdaydı. Bakunin sözü ne zaman söyledi bilmiyorum. Araştırmaya da gerek görmedim. Günümüzde tüm duvarlar tüm düşünceler yerle bir edilmişken hâlâ tazeliğini koruyor mu acaba?

Oysa, hatta bir ütopya da olsa, Bireysel Özgürlüğün yaşadığımız şu yüz yıl
içinde önemi var mıdır? Evet belki kendimizi avutabiliriz. Anarşizm · Aristokrasi · Otoriteryanizm · Otokrasi · Komünizm · Konfederasyon · Demarşi · Demokrasi · Despotizm · Diktatörlük · Etnokrasi · Faşizm · Federasyon · Feodalizm · Gerontokrasi · Kleptokrasi · Kratokrasi · Kritarşi · Logokrasi · Meritokrasi · Monarşi · Oligarşi · Plütokrasi · Cumhuriyet · Sosyal devlet · Teknokrasi · Timokrasi · Totalitarizm · Tiranlık ·...Bu kadar
kalabalığın içinde.

07 Mart 2010 1-2 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar