Laleler Laleler

Enflasyon fırtınası Ay yolculuğunu tamamladı. Bundan sonrası Mars' a en hızlı varacak hatta rekor kıracak enflasyon fırtınasını üretecekler. Üretim üretim dediklerini tâ yıllar önce Tansu Çiller hanım TBMM'inin kürsüsünde dillendirmişti. Elbette önemsizdi. Yani yaz yağmuru bile değildi bu. Ne kadar iktidar geldiyse hep ürettiler, üretimden bahsede-bahsede yüzyıldır memleketi dışa bağımlı hale getirdiler. Bunun gerçeğiyse ürettiğinden fazlasını dışarı satamazsan bu fazlalık denen malı dışarıdan alırsan sonuç bu olur...Tuhaf mıdır bu durum? Hadi bakalım bir de şöyle yaklaşalım; iktidarların hepsi Eroinman bağımlısıdır. Batı bunları bu uyuşturucuya alıştıra alıştıra memleketimizin bu günkü hali de böyle olur.

Vallahi bilmiyordum!

Ay çiçek yağının ham maddesinin Rusya' dan Ukrayna' dan geldiğini. Hadi buğday filan neyse ne de...Ne tuhaftır ki bu iki ülke bilmem yüz de kaç oranında dünyaya buğday satıyorlarmış. Gene bu Ukrayna' da eroinman bağımlısı mı oldu batının oyununa seline suyuna kapılarak? Profesörler 3. dünya savaşı kapıda diyorlar. Bence kapı açıldı aslında. Kapısı-mapısı kalmadı artık. Binlece insan öldü. Yüzlerce çocuğu gülümsemeden çocukluğunu yaşayamadan yaşama veda ettirdiler. Zelenski de polarını satmış vs...

İlginç!

Dolar artışı Enflasyon hızına ulaştı mı? Bunu ne için söyledim? Dolar bana kalırsa Enflasyon karşısında eridi. Oğlan daha iki üç ay önce elindeki doları bozdurdu otuz yıllık bir binadan da  ev sahibi oldu. Aynı doları şimdi bozdursaydı ne olurdu? Kesinlikle evin anca ve anca tek odasını alırdı. Ev fiyatları galiba Mars' a dolardan daha önce çıktı. Sadece o mu? Gıda yakıt mazot benzin doları bile dümdüz ettiler. Dolar bile bu hallere düşecek miydi? Valla üzüldüm...

Muik yok yav Tuik mi yok yaz Tüik miydi? Kedidir kedi...

Emekliye memura zam...Yüzde 39...vs artacak. Peki ne işe yarayacak. Çok zekiler yeminle. Yandaşlar gel keyfim filan diyecekler de bağkur veya işçi emeklisinin eline ne geçecek? Sene başında ballandıra ballandıra sanki kendi ceplerinden çıkmış gibi asgari ücret seviyesine çıkacak 4.250 civarları...Ne oldu şimdi?

Şu oldu?

Şükür edin. Yaramazlık yok. Bakın Rusya Ukrayna savaşta. Amerika ve Avrupa kıtasında market rafları boş. Bankaların bilmem kaç tane üst düzey yönetim üyeleri on maaş alacaklar elbette. Masrafları çok. TBMM'in de bir öğün yemek dört liracık diyorlar.

Reklamlarda nasıl özendirici ama. Özellikle servetleri en kötüsnün 50 milyon dolar olunca...Onlarda sanatçı işte. Mirraaat şu kadar kredi veriyoorrr çiftçiye Maallaaak bakası esnafa bu kaaddddartttt veriyor gibi...Halkın bankaları oleyyyyy beee...



16 Haziran 2022 2-3 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar