Market Tüyoları

Adı da kendi de büyük olan o marketlerden mutlaka siz de ben de alışveriş yapıyoruz zaman zaman. Bu marketlerde her türlü alış veriş tuzağı reklamcılığın ve tanıtımın doğası gereği biz müşterileri köşe başlarında beklemektedir...

Dikkat etmişsinizdir mutlaka benzer ürünleri yanyana koyarlar. Belli aralıklarla bayan ya da erkek elemanlar yeni çıkmış, (genellikle de gıda ürünü olur bu,) ürün tanıtımı yaparlar. Bir lokma alırsınız, on liralık bir ürünü size koy sepete yaptırırlar. Ben den size tavsiye, o elemanı kıramayıp alsanız bile, biraz ileri de başka bir rafa bırakın, eğer almaya niyetiniz yoksa...

Sık sık anonslar duyulur marketlerde şunu indirdik çok kısa bir süre için, diye, dikkat edin o ürünlerin alırken son kullanma tarihlerine, tufalanmayın... Ödeme yapılan kasaların yanında çikolata, sakız, draje, yazın dondurma gibi ürünler durur. Bu ürünler çıkarken çocuğunuz eteğinizden çekiştirsin, inatla tuttursun ve onlardan bir ikisini aldırsın diyedir... Bana inanmayanlar yanında üç dört yaşında bir çocuk ile denemesini yapabilir illaki...

Şimdi her büyük marketin kartı var cebinizde, yanılmıyorsam... Bu marketler Türkiye'nin büyük holdinglerinin şirketleri... Bir markete alışverişe gittiğinizde o marketin kartını çıkarın mutlaka cebinize koyun. Yanlışlıkla o an da alışveriş yapmadığınız marketin kartını çıkartırsanız, kasiyerler size bozulabilir, hatta ve hatta tek ayak üstünde durma cezası bile veriyorlarmış bazı yerlerde, benden söylemesi...

Ayırca bez torbalarınızı da yanınızda bulundurmayı unutmayın sakın. Sonra naylon poşetleri alırsanız, maazallah mahvolur tabiatımız. Kartallar uçmaz olur, leylekler göçmez olur, sakarmekeler bildikleri gibi hareket ederler, telli turnaların telleri yollara savrulur, inekler poşet yerken kavrulur da kavrulur, çam ağaçlarının dallarına takılan poşetler dalları kırar...

En güzel market alışverişleri de pazartesi günleri oluyormuş diyeyim size yapılan istatistiklerde pazartesinin sakinlik bakımından en doğru gün olduğu saptanmış. Hafta Sonu alışverişlerinden mümkün olduğunca kaçmak lazım.

Kasaya geldiniz, önünüzde de uzun kuyruklar var. İllaki hanımınız şunu unuttuk, bunu unuttuk diye siz sıradayken bir şeyler ekleyecektir market arabanıza, bunu da kafaya takmayın, hoş taksanız da yine de sonuç değişmiyor, onlar alınıp market arabasına koyuluyor. Yüz bir liralık alış veriş yaptınız, yüz lirayı geçtiğiniz için toplamda bu sıvı sabunu da size 15 lira yerine 14.40 kuruşa veriyoruz diye de pazarlamaya kalkanlara fazla itibar etmeyin derim... Benden tüyolar bu kadar, uygulaması sizden...

09 Kasım 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar