Maruf'un Günlüğü

...hah , arabayla bir yerlere gidiyoruz , anneannem , babam ve annem , şimdi keyfim daha iyi yerine geldi , şu bitmek bilmeyen hastahane kontrolleri , şu iğneler , şu kan alıp durmalar , tartıp ölçmeler , valla gına geldi , sıkıldım , sıkıldığımı da anlatıyorum zaten , yüzümü gözümü buruşturup tekme tokat el kol girişerek , beni en iyi annem anlıyor , radar gibi izliyor beni , her tepkimi refleks ve zırıltımı çok iyi tahlil ediyor , tabi babam da , o zaten benimle yetişkin bir delikanlı gibi konuşuyor , neredeyse halı saha maçlarına götürecek , beni forvet düşünüyormuş , dedeme bakarsan elimden tutup bakkala götürecekmiş , seç bakalım canın ne çekerse diye yanımda bana caka atacak , veya parka götürecekmiş kendisi oturacak beyefendi beni ha bire şuna bin , buna bin , hadi koş , sallan , kay , zıpla ..vb , uff dede yaa ! beni gezintiye mi çıkarttın pentatlon'a mı hazırlıyon diyeceğim geliyor , neyse Allah razı olsun ailemden dedelerimden , sahi diğer dedem de elimden yok hayır kulağımdan tuttuğu gibi hafız olmam için rahlenin başına oturtacak , belki de yatılı bir kur'an kursuna kaydedecek , olsun her kalbi niyet güzel ben bunların hepsine vakıfım , hepsini yazıyorum bir yere , uyuduğumu düşünerek hakkımda konuşuyorlar bir bir bunları zaptu rapt altına alıyorum , bakalım Rabb'im neylerse güzel eyler , evet başa dönersek ne diyordum , bu akşam bir yerlere gidiyoruz , ve geldik de, çok güzel bir mekan , ev yemekleri yapan nezih temiz bir yer , babam bizi bıraktı gitti , az sonra babaannem ve dedemi getirdi , mekanın açıkhava kısmında oturduk , daha doğrusu ben uyukluyor kıvamında araca monteli seyyar koltuğundayım , konuşuyorlar karşılıklı , dedem başladı konuşmaya , adıma takmış bu akşam , hımmm demek senin adın ibrahim maruf , maruuufff ! ne demek maruf , dur bir ayet aklıma geldi diyor dedem , başladı ayeti okumaya :

كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ

''...siz, insanlar için ortaya çıkarılmış en iyi topluluksunuz. Allah'a inanıp güvenerek marufun (Kur'ân'a uygun olanın) yapılmasını ister, münkerden (Kur'ân'a uymayandan) men edersiniz...'' Al-i İmran - 110 , ayeti okudu manasını da bir güzel verdi , bak gördün mü , senin ne güzel bir adın varmış , Allah razı olsun annen babandan , bak maruf şu anda sen uyuyorsun ama sana bunları söylemek istiyorum , çok şanslısın iyi bir aile ortamın var , istisnasız herkes seninle uzun uzun ilgileniyor,çok seviyorlar ve çokça fan'ın var , ben dede olarak yaşlandım inşaallah elinden tutup gezintilere çıktığımızda sıkılmazsın benden , sana gezdiğimiz yerlerin havasını suyunu kuşlarını ağaçlarını bulutlarını anlatacağım , hadi uyumana devam et , ben de iftar edeyim , dedem bıraktı babam başladı , aslan oğlum , aslan oğlum diyerek aldı kucağına , ben de tırnaklarımı geçirdim tişörtüne , sıkı sıkı çekiştiriyorum , bazen bağrındaki kıllarını yoluyorum , adam babam , dişini zor sıkıyor , ne yapayım kızdırmasınlar beni , ayaklarımla oynuyorlar ben de tekmeliyorum , üstümü başımı sık boğaz yapıyorlar yumruk atıyorum hedef görerek görmeyerek , babam da iftarını yapacak beni tekrar seyyar koltuğuma yerleştiriyor , güzel bir akşam yaşıyoruz birlikte , bugün hastahane doktoruna çok güldüm , adam doktor adam gibi konuşmuyor , hık mık bi öyle bi böyle , beni görünce anneme babama ''iyi bakmışsınız çocuğunuza ,iyi görünüyor , bi proplem yok..'' bu mu ? yani bu mu ! onca yol geldik şöyle doktor gibi yeni bir beslenme takvimi , yenilenme ve gelişme adına tıp dili konuşsa ya ! , benim yarınlarım ve yarınlarımda karşılacağım varsa konularım açık açık söylesene ..! , anneme babama iltifat edip durdu , hadi çıkıyoruz oradan doğru eve geliyoruz , ümraniye serin ve soğuk geldi evin içi , fatih semtindeki ev daha iyi daha sıcak, orada çok mutlu oluyorum hem , gelen giden , iki teyzem bir dayım var hiç boş bırakmıyorlar beni , sonra liva isimli ablam var, çok merak ediyor beni , ben de onun ağırbaşlı çalışkan öğrenci duruşunu çok beğeniyorum , ve daha ismini bilemediğim hısım akraba , hafız hoca büyüklerimden şimdikiler kuzen diyor ama ben yeğen demeyi tercih ediyorum kaç tane yeğenler doluşuyor ziyaretlerime , kendimi itibarlı önemli saygın devlet adamı gibi hissediyorum çoğu kez ...,yine uykulara dalıp gitmiş olmalıyım dedemler evlerine gitmişler , biz de şu an köprüyü geçiyoruz zannederim istikamet fatih , babam çok dikkatli kullanıyor , her şey bana endeksli ve benim sarsılmamam için , sağ ol babacık , seni çok yordum ama inşaallah daha az yoracağım , belki uzun soluklu yorulmalar seni bekliyor bilemem , annem de çok uykusuz gecelerin içinden geliyor ve harap etti kendini , Allah razı olsun sizlerden anneciğim babacığım , emeği geçen büyük küçük herkese çok teşekkür ediyorum , geldik zannedersem annem anneannem arabadan iniyor , fark ettim arabanın dışında olduğumu , gözlerimi açıp açmama arasında kaldım ama ses çıkarmadım , dayım açıyor kapıyı , sempatik çocuk şu dayım , çok kalender sahici ve sevgi aşk dolusu insan , büyüyünce soracağım bu içi içine sığmaz sevinçli sesini , yerinde duramayan hikayesini , acıkmış olmalıyım biraz vızıltı yapayım da ilgilensinler bari son kez ...


12.08.2018 / çengelköy

13 Haziran 2018 4-5 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar