Meşhur İzmir Köftesi

Arkadaşlar, yaz geldi. Kırmızı, kırmızı yaz domatesleri satıcıların tezgahlarını süslemeye başladı.
Tam domates sosu yapılacak, olgunluğa eriştiler.
İzmir'in meşhur köftesi, domates sosuyla harika olur.
Tarifini vereyim de benim gibi boğazına düşkün olanlar yapsınlar.

Malzemeler
-yarım kilo dana kıyması
-1 orta boy kuru soğan
-1 yumurta
-2 dilim ıslatılıp, sıkılıp, ufalanmış bayat ekmek
-yarım demet maydonoz
-tuz, karabiber
Sosu için 2 veya 3 adet orta boy kabukları soyulup, küçük, küçük doğranmış domates
istenirse sosa ve köfte malzemesinin içine dövülmüş sarmısak da eklenebilir.

Yapılışı
kıymaya, küçük, küçük doğranmış soğanı, yumurtayı,ekmekleri, kıyılmış maydonozu,tuz ve karabiberi ekleyip, iyice yoğurun.
Sonra kıymadan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, bunları avucunuzda, mekik şeklinde (ortası kalınca iki ucu ince olacak şekilde, kısaca, parmak şeklinde) yuvarlayın.
Şekil verdiğiniz köfteleri tavada kızgın yağda kızartın.
Servis tabağına aldığınız köftelerin üzerine, yağını döktüğünüz tavada, yumuşayıncaya kadar pişirdiğiniz domates sosunu dökün.
Yanına, sebze kızartmaları, pilav ve yoğurdu koyabilirsiniz. Yakışır.
Afiyet olsun.

24 Haziran 2009 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    bence harika ve yerinde bir tarif olmuş.aynı zamanda köfteyle hemşeri olmam ve kendimi amatör bir gurme görmemde cabası. bu akşam ki menü de belli oldu böylece...

    çok lezzetli bir paylaşımdı teşekür ve tebrikler.