Mum Gibi

Günlerdir yağmayan yağmura, uzun zaman sonra kavuştuk. Yağmurun sesi hala kulaklarımda yankılanıyor. Nasıl bir doğanın ninnisidir. İnsan yağmurun melodisini dinlemekten alamıyor kendini. Hele bir de narin narin ince sızı şeklinde yağan yağmur varsa, al üzerine hırkanı ve kahveni çık balkona. Yüzüne vuran yağmur taneleri, içine soluduğun dünyanın en güzel kokularından toprak kokusu. Bak şimdi kendine ne dert kalıyor ne keder. Kısa süreli doğada terapi yaşıyorsun. Dünyadan uzak insanlardan uzak…Doğaya teslim edilen ruhun ve doğanın şarkısı rüzgarda yüzünü okşuyor, mest oluyorsun.

Bir mum yakmak istedim. Yağan yağmura inat, mumu oldum olası severim. Çocukluğumdan beri karanlıklarda beni koruyan gözeten bir göz gibi koruyup kolladığını düşünürdüm. Büyüdüm değişmedim. Ne zaman içime kapansam dış dünyaya set örsem bir de karanlığa sığınsam yakıyorum mumu, izliyorum mumdaki alevin raksını.

Yağmur yağarken mum gözüme ilişti, yakmak istedim. Hem bakalım mum gibi dik duracak mıydı? Bir yandan yağmur yağıyor, yollar sel olmuş. Bir yandan rüzgar fırtınadan hallice savuruyor kendini bir oyana bir buyana. Tek seferde yaktım mumun fitilini. Capcanlı dik başlı yanmaya başladı, arada rüzgar sersemletiyordu heybetini, durmuyordu inatla yanıyordu. Ne başını eğiyor ne boynunu büküyordu. Dışarıda onu yıkmak için çabalayan bir doğa o ise dik başı ile fitilindeki mumu dosta düşmana inat edercesine raks eyliyordu. Mumun alevinde ve mumda kendimi gördüm. Tüm zorluklara rağmen dimdik ayakta durmayı başardığımı, tüm olumsuz insanlara karşı dik başımı sürdürdüğümü. Yılmadan eğilmeden yoluma devam ettiğimi. Kendimden başkasının bana yardımı olmadan da ayakta durabilmeyi gördüm. Gözüme gözüme yansıyordu alevin inatla hoyrat hayata karşı verdiği mücadele…

Sizlerde öyle değil misiniz? Yıllardır insanlara ve hayatın olumsuzluğa karşı dimdik durmayı başarabilen. Kimsenin ardına sığınmadan kendi varlığınızı isminizi ortaya koyabilen. Şimdi gönül rahatlığı ile sadece keyfine mum ışığı ve yağmurun güzelliği ile sindire sindire kahvenden bir yudum daha alın. Güçlü ruhunuzu tebrik edin. Mum gibi dimdik ve mücadeleci kalmanızın şerefine...

Nuray Altay Püsküllüoğlu

11 Ocak 2021 2-3 dakika 17 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar