Mustafa Kemal’le Tanışalım

“Doğdu üç oda bir sofada gün görmedi aşktan yana

Belinde silah, elinde kitap, dilinde gelecek, kalbinde vatan

Dört bir yana yayılmış hainler, onun dilinde insan
Dünyayı dar etti düşmana, her bir güzellikten koparak
Tanrı şahittir, varlığı varlığımızadır armağan
.......
O sadece bir asker değil; duyguları, hayalleri, korkuları, arzuları olan, gülmeyi, eğlenmeyi seven ve bilen, sanat düşkünü, bilime meraklı, çağdaş, insan ve özellikle çocukları çok seven, halkının arasında gezen, onlarla birlikte denize giren, sandalcıyı karşısına oturtup kürek çeken, toprağa bağdaş kurup köylüsüyle sohbet eden, şatafatı sevmeyen, bütün ihtişamına rağmen basit yemekleri tercih eden bir insan O... Kibirsiz. Sade ama şık ve titiz...

Vaz geçtikleri, yaşayamadığı çocukluğu ve gençliği, babalık duygusunu evlat edindiği çocukları ile teselli etmesiyle bile bizler için nelerden vaz geçtiğinin kanıtıdır aslına.

Kaç kızın elini tutabilmiştir ki?

Ya da hangi cephe arasında aşık olabilirdi ki?

Okul yılları kaçamakları hariç, ömrünün kaç gününde gençliğin getirdiği coşkuyu yaşayabilmiştir?

Mesela kaç lider anasını vefat etmişken, cenaze merasimine katılmadan devlet işlerine devam eder? Annesinin kabrini bir kaç hafta sonra ziyaret eder?

Devletin en üstündeyken dahi istese her imkandan faydalanabilecekken düzenlediği davetlerde çalışanların yevmiyeleri dahil her şeyi ile yaptığı seyahatlerde yanındakilerin bile giderlerini cebinden karşılayacak kadar ince düşünceli, dürüst ve onurlu biri...

Yani diyorum ki; biz O'na sadece bize açtığı yol için değil, kendi hayatında vaz geçtiği her özlem, her heves, her hayal, ertelediği her an için çok şey borçluyuz?

Ne desek ne yapsak kapanmaz bir borç.

Oysa; O, bizlerden açtığı yolda sapmadan yürümemizi istemişti sadece...”

Uğur Arslan 10.11.2020

Bir şiirin yorumunda yer alan bu güzellik saklı kalmasın istedim, size biraz Uğur getirdim Arslan payı ile, sevgilerimle

10 Kasım 2021 1-2 dakika 7 denemesi var.
Beğenenler (4)
Yorumlar (4)
  • 2 yıl önce

    Akışta şiiri görmüştüm ama şimdi gördüm bu paylaşımını... Ne desem boş duygularımı anlatmaya. Nereden buldun bunları? Valla çok duygulandım ve onurlandım. Teşekkür ederim. Bu arada az önce yukarıdaki yorumda geçen yazımı za paylaşmış oldum. Pişti yaptık gibi:) Sevgilerimle, eksik olma hiç...

  • 2 yıl önce

    Ne iyi ettiniz biraz Uğur getirdiniz en çok da Ata'mızı teşekkürler Sahirin Nevası :)) sevgiler