Nereden Nereye

İnsan düşündükçe "nereden nereye,"diyerek kendi kendine sormadan edemiyor.Okullarda bize öğretilen iki kavram vardı: gelenekçilik ve yenilikçilik.Hanginin gerekli hangisinin gereksiz olduğunu yaşanılan zamanın şartları belirler.

*Eskiden yaşlıların eli öpülür,hali hatrı sorulur ve önlerinden geçilmezdi saygısızlık olmasın diye.

Şimdilerde ise köşe bucak kaçınılıyor.

*Eskiden bu kadar televizyon kanalı yoktu ama olan üç-beş kanalda da müzik,sinema ve tartışma programlarının en kalitesi çıkardı.

Şimdilerde kanal çok ama tüm programlar birbirinin kopyası gibi.

*Eskiden de içki içilirdi fakat belirli bir vakti vardı,gizliydi ve içen ne içtiğini överdi ne de reklamını yapardı.

Şimdilerde sosyal medyada ailecek masayı donatıp davet ediyorlar.

*Eskiden mahremiyet tabu idi,seven sevdiğini kıskanır,kötülük düşünülmezdi.

Şimdilerde parklar ve caddeler evli-bekar aşk yuvasına döndü.

*Eskiden komşuluk,akrabalık ve dostluk vardı.

Şimdilerde ise üst komşu balkonunda mangal yaparken diğer komşular dumanını kokluyor.

*Eskiden yapılan her şey Allah rızası için yapılırdı,şimdiler de ise çıkar için.

*Eskiden her kişinin başı sıkıştığında kapısını çalabileceği hacı ağalar,hacı amcalar,hacı teyzeler,hacı abiler vardı şimdilerde ise bankalar ve şans oyunları var.

*Eskiden büyüklerin dediği olurdu,şimdi küçüklerin.

*Eskiden geniş aile yapımız varken şimdi çekirdek.

*Eskiden bu kadar ne huzurevi vardı ne de anaokulu;huzur ailedeydi okul ise çocuğun annesinin kucağında.

Liste uzayıp gider,nereden nereye....

10 Aralık 2023 1-2 dakika 124 denemesi var.
Yorumlar