Nisa'nın Günlüğü

....odaya girer girmez camları açmak için yöneldi , dışarıda temiz bir gökyüzü masmavi rengi ile insana sevinçli duygular veriyor , bugün kendisini yoğun bir çalışma bekliyordu acelesi bundandı, kendisinden önce odasının havalandırılması konusunda uyarı yaptığı halde görevli yine unutmuş olmalı diye düşündü , ardına kadar açtığı pencereden temiz havayı içine çekmek için derin nefesler alıp verdi , bir taraftantan da şehre şöyle göz gezdirdi , eşsiz güzelliği ile boğazın esrarlı akışı , iki yakasına topladığı şehre maviş bir gülücük kondurur gibi görünmesi ferahlık veriyordu , masasına oturduğunda dünden kalan ve bir türlü sonuçlandıramadığı üzerinde çalıştığı çizim üzerinde durmalıydı , büyük olduğu kadar ciddi bir etikete sahip şirketin stilist bölüm sorumlusu olmak omuzlarına ağır yükler yüklemişti , giyim tasarım çizimleri aynı zamanda rekabeti de getiriyordu , en iyisi olmak, insana ve hayata herkesten farklı renklerle bakmak önemliydi , son çalıştığı kalıp çizimi için yeniden son rotuşları geçmeliydi , siyah kalemi eline aldığında nedendir birden yıllar öncesine uzandı , kalemi tutan ellerini düşündü küçüklüğünden beri merakı olan kara kalem çizimleri giderek belirginleşmiş , güzel sanatlar lisesine gitmeye karar verdiği 2015 yıllarıydı , merak ve ilgiyle çizdiklerimi tetkik eden öğretmenim , daha doğrusu o zamanki müdür yardımcım , bende bir gelecek görmüş olmalı ki çizimlerimi beğendiğini ve 20 yıl sonra çok iyi doğru bir işte çalışmayı hak edeceğimi söylüyordu , doğrusu o gün o saat heyecan yaptım , kalbimin çarpmalarını yüzüme yansıyan renkten okunmuş olmalıydı , hoşuma gitmedi değil ve buna çok ihtiyacım vardı , içimdeki sesleri dinlememi söylemişti , evet hissettiklerim ve duygularımı resmetmeliydim , sahi neden olmasın , evet gerek hayattan gelen sesler gerekse kendim olan düşleri kağıda dökmeliydim , o yıllarda okulun sıkıcı kural ve ders konularından kendimi çizimlere , kara kalem çalışmalarına vererek kaçıyordum daha doğrusu dayanılmaz boğucu dersleri ancak elimdeki kalemle atabileceğimi düşünmüştüm , ne güzel çağımdı ve ne kadar temiz duygularla belki bugünleri bile hayal etmiyordum , bunca yıl nasıl da hızla gelmiş geçmiş ve bugün kendime ait bir geniş düzenli her şeyi ile eksiksiz bir çalışma ofisim var , dışarıda gördüğüm yüzlerce kıyafetler arasında elimden çıkmış çizimlerin ve emeklerimin ürünü olduğunu düşündüğüm kıyafetler var , bu bana çok heyecan veriyor , ortaokul sıralarında eşyalarda ışık gölge , insan ve insanla ilgili sosyal hayatlar veya barbie bebek tipinde kadınlar çizen bir alışkanlığım vardı , tabi ki çok komik çocuksuydu bu çizimler , giderek bunu geliştirdim ve bugünkü düzeye geldim . ahh nerelerden nereye geldiğime hala inanamıyorum , ama şuna eminim ki duygu ve yöneliş olarak en büyük hayalimdi tasarımcı olmak , bunu başarmış olduğumu görüyorum fakat yeterli değil daha çok çalışmalıyım , daha çok , kalemi ile havada birkaç mutluluk eskizi çizdi , boşlukta dolaşan parmakları kalem ile son derece uyumlu ikili olarak barışık duruşlarına memnundu , yüzünde ince bir beğenmişlik duygusu belirdi bunu da hak ediyordu artık, son günlerde modelist ve stilist tartışmalarına girmeyecekti ne var ki kendisini her iki grupta hissediyordu çünkü her ikisinin de üstesinden gelebilecek bilgi ve tecrübe birikimine sahip olmuştu , aslında ressam olmaya daha çok mu yatkındı bunu kestiremiyordu , fakat şu var ki geldiği nokta ve iş dünyasındaki çizim yeteneği ile çok mutluydu , ve buralara kadar bir başarıyı hak etmesini , inatçı cesur hırslı çabasına bağlıyordu , geçen hafta içinde 33 . cü yaş gününü kutlayan ailesine de çok şey borçluydu , uzun yorgunluklar ve hüzünlü yıllardan geçti fakat bugün sahip oldukları , yaşadığı kışları bahara çevirmişti , acıları sevinçlere sıkıntıları mutluluklara dönüştüren başarısı ile ne kadar övünse azdı , ancak şükretmesini nereden nasıl hangi çilelerle buralara geldiğini unutmadan her zaman mütevazi ve tutarlı çizgisini koruyacaktı , haddini aşarak ve şımararak ve kibir gösterileri içinde yaşamayacaktı , Rabb'ine şükretmekten vaz geçmeyecek daha iyiye doğru koşacaktı , sabah kahvesi için kapıyı çalan görevlinin ' Nisa hanım , hayırlı sabahlar dilerim 'sözü ile dalmış olduğu hayalden uyandı ....


24.12.2015

24 Aralık 2015 3-4 dakika 164 denemesi var.
Yorumlar