Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun

Bursa,
Öğretmenlere yaptığı konuşmasından...



'?Yurdumuz içinde, uygarlıkla ilgili düşüncelerin, çağdaş ilerlemelerin, bir an bile yitirilmeden, yayılması ve gelişmesi gerektir. Bunun içindir ki bilimle, teknikle uğraşanların bu alanlarda çalışmayı, birer namus borcu bilmeleri gerekir.


Öğretmenlerimiz, şairlerimiz, edebiyatçılarımız, yazarlarımız, durup dinlenmeden, ulusa bu acı günleri ve onun gerçek nedenlerini açık ve kesin olarak yazacaklar, anlatacaklar, bu kara günlerin dönmemesi için, yeryüzünde uygar ve çağdaş bir Türkiye'nin varlığını tanımak istemeyenlere, onu tanıtmak zorunda olduğumuzu hatırlatacaklardır.''





Başöğretmen
Mustafa Kemal Atatürk

















Yaşanılası bir dünyanın tasarımı, yaratımı ve sunumu önemlidir aslında. Sunacaksınız ki değeri anlaşılır olsun, gözün gördüğünün ötesinde gönüllerin bütünleştiği, güçlü bir konaklama için buluşma yeri olsun dünya. Her kişinin elinde karanfiller ve güller ve kır çiçekleri sayılamasın mesela renk renk...





Öğrenir insan öğretir, öğretilir farklı ellerde. Dili yoktur, cinsiyeti, ırkı, soyu veya nesli sorgulanmaz 'insan gibi' öğretilerin. Kimse olabilme çabasında kişi yürütür benliğini aşkla bağlanıp tasarımı fevkalede olan yaşama... Nihayet mükemmellik bile sorgulanır belki de günün birinde, kim bilir bu kutsal ellerin gücüyle...





Yaşamanın öğreteni değerlidir hangi pencereden bakılırsa bakılsın, öyle olmalıdır zaten.




Bu bağlamda '24 Kasım Öğretmenler Günü' tüm öğreticilerimize, hayatımızın içten tasarımcılarına, mimarlarına kutlu ve mutlu olsun...



Öğrenirken garip bir tünelin içinde karanlığımızın ışığı olsun engin yürekleri...


Saygılar öğretmenlere, sevgiler olsun,



Öğretmenler Gününüz Kutlu Olsun...

22 Kasım 2013 1-2 dakika 12 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (10)
  • 10 yıl önce

    Başta Baş Öğretmen Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK ve şehit öğretmenlerimizi anarak...Tüm öğretmenlerimizin günü kutlu olsun...Kaleminize sağlık Kezban hocam...

  • 10 yıl önce

    Hayatımıza yön veren ve bizi adam gibi adam yapma gayreti içinde olan yüce varlıklar. Annelerimiz babalarımız gibi onlarında hakkını ödememize imkan yok. Ancak vatan millete faydalı yurttaşlar olursak, onlar da bizler ile gurur duyarlar. 24 Kasım Öğretmenler Günü tüm öğretmenlerimize kutlu olsun. Güzel bir deneme kutlarım Kezban...👍

  • 10 yıl önce

    / Teşekkür ederim Okan ve Ahmet abi,

    öğreticilerimizin bir tek günü olmamalı aslında... yine de çiçek sunmak için onlara. takvimden bir gün.

  • 10 yıl önce

    bu vesile ile öncelikle tüm öğretmenlerin günü kutlu olsun ve de güzel ablacım güzel ve anlamlı yazını kutluyorum...😙

  • 10 yıl önce

    Kezban Turan... Kocaman yürekli kadın... Hemen her konuda sevgiden , barıştan, iyiden, güzelden yana dolu dolu yazılar kaleme alan, özgün şiirler yazan bir Atatürk kızı...Kezban Hanım,gerek şiirlerini gerekse nesirlerini duyarlı bir dil zevkiyle beziyor.Kılı kırk yaran bir disiplinle, beğenmediği, kadük bıraktığı cümlelere tekrar tekrar dönüp onları düzeltiyor; en çok da bu yönünü seviyorum şairin."Ben yazdım oldu." klişesinden sıyrılıp hep yeniyi, daha güzelini söyleme tutkusuna bağlı kalıyor. Gerçi bu metin deneme türü özelliklerini pek göstermese de(daha çok makaleyi andırmış) yine de naif bir yürekten dökülen samimi duygulardı. Kutluyorum efendim.