ÖLÜM

Ölüm neydi? Yaradana kavuşmaktır bence ölüm.Onun nuruna ve güzelliklerine kavuşmaktır.Tabi bunun için de insanoğlunun belirli şeyler yapması gerekiyor...

Aslında Rabbimiz bize onun güzelliklerinden yararlanmamız için o kadar kolay şeyler yapmamız gerektiğini söylüyor ki biz bunun farkında değiliz.Belki de farkındayız ama yapmıyoruz...

Mesela en basiti namaz kılmak.Günde 5 Vaktimizi ve en önemlisi 10 dakikamızıı buna ayıramıyoruz.Hiçbir insan için zor bişey değil ama dünya güzelliklerine dalıp gittiğimiz için bunu bile yapamıyoruz..

Kul hakkı yememek.. Bu da çok önemli birşey.İnsanların hiçbir şekilde haklarını yemesek,onlara hep iyi davransak sadece iyilik için karşılık beklemeden bişeyler yapsak bile Rabbimizin nurunu almış oluruz...

Ölüm gerçekten garip şey.Her canlı,her insanoğlu ölümü yaşayacağını bile bile yaşar.Ama zamanın içinde öyle bir kaybolur ki hiç ölmeyecekmiş gibi davranır.Allah'ın emirlerini uygulamaz,insanlara kötü davranır ve sadece para için bişeyler yapar...

Aslında bir saniye sonrasına çıkacağının garantisi yokken günler,haftalar,aylar hatta yıllar sonrasına planlar yapar.Herşey istedikleri gibi gitsin isterler ama olmaz.Çünkü bu hayatta bir saniye sonrasının garantisi yoktur.

En sevdiğin insanlarla ilgili planlar yaparsın ama olmaz.Bir bakmışsın ki ölmüş.Hayat senin için zorlaşır,o an belkide isyan edersin.Bu acıyla yaşayamayacağını düşünürsün ama yaşarsın...

İşte o an gerçekten ölümü anlarsın.Kendininde heran öleceğini düşünerek bişeyler yapmaya çalışırsın.Önce gerçekten değer verdiğin insanlara sımsıkı sarılırsın.Onları ne kadar çok sevdiğini bir kez daha anlarsın..Sonra günahların için Rabbinden tövbe dilersin.Rahmetini esirgeme bir daha aynı hataları yapmıcam dersin.Öylede olur,en fazla bir ay böle davranırsın ama sonra yine hayatın akışına kapılarak,öleceğini unutarak yaşarsın...

Ölümün heran oldugunu bilerek ve kendiniz için bişeyler yaparak hayatı geçirmeniz dileğiyle..Sanki bir saniye sonra olmayacakmışsınız gibi düşünerek sevdiklerinize bir kez daha sarılın ki içiniz rahat etsin...

Son kez göremediğim Ahmet eniştem ...Seni hep sevdik enişte ve hep minnoşum demeni özlicem...

Mekanın cennet olsun...

20 Mayıs 2010 2-3 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar