Önce İnsan

Gönülü Allah yarattı. Amma insan olmak insanın elinde. İnsan olmayana kalem mürekkep, kelime deniz olsa sarf etmeye değmez.
İnsanlık paha biçilmez bir servettir. Bu serveti her insan taşıyamaz.
Aranılan herşey insanda vardır . Kimi insan çirkinliklerle rezil rüsva olur, kimi daim güzellikleri ömrüne nakşederek meleklerden daha yüksek bir makama erişebilir .
İnsanlık libasını giyen insan, insan kalmaya azmetmelidir.
Yaratıllmışlar içinde en güzeli insandır. Hak mayasında pişmiş yoğrulmuş ve insan olarak doğrulmuştur.
Dünyaya güzellikler katmak gönüllerde sevgiyi taşımakla başlar. Sevgi huzur mutluluk başarı ve güzellikle açılan kapıdır .Önce insan diyorum, dünyayı cennete çevirende insan dünyayı cehenneme çevirende insan ...

Beyhude alemin varlık aynası insan...
İnsanın terazisi hak olursa yolu ışık olur daima.
İnsanın ışığı yüreğindedir .

Kaf Suresi'nin 16. Ayeti şöyledir:

"İnsanı Biz yarattık. Onun için, nefsinin kendisine neler fısıldadığını, neler telkin ettiğini de Biz pek iyi biliriz. Çünkü Biz ona şahdamarından daha yakınız."

Önemli olan insanı duruş sergilerken nefise uymamak. Kalben uyanık olmak ötelerde cennete açılan kapının anahtarıdır. Selam ve dua ile kalınız..

08 Nisan 2016 1-2 dakika 224 denemesi var.
Yorumlar