Orleans Kahramanı

1429 Fransa Orleans kenti 75 yıldır ingiliz istilası altında, bir türlü kurtarılamıyor.
Yoksullar köylü ailenin tek kızı jeanne Dar'c, rüyasında "Orleansı kurtar! Kurtar! Kurtar"
seslerini duyduğunu ve tebdili kıyafetler giyerek gitmesi gerektiğini anlatıyor annesine, babasına. Mucizeye inanan Dar'c ailesi, jeanne'in saçlarını erkek gibi kısaltmasına ve erkek gibi giyinip kuşanmasına yardım ediyor. Asıl serüven bundan sonra başladı.
xxx
Jeanne doğal olarak adının joan olduğunu söyledi hep. Babasının ve köylüsünün hediye ettiği atını, yörenin en korunaklı kalesine sürdü.
Kale komutanına "bana bir bölük asker ver. Orleansı kurtarayım" dediKomutan kabul etmedi.
xxx
Gel zaman git zaman... joan, atlı silahlı birçok taraftar topladıktan sonraüçüncü kez kale komutanına gitti; "bana bir alay asker ver.Orleansı kurtarayım" dedi KAle komutanı bir alay askerijoanın emrine verdi. Çünkü joanın gönüllü erleri joanı çok etkiledi.
Askerlerin komutasını ele geçiren joan, 75 yıldan beri ingiliz istilasında olan Orleansı kurtardı! Henüz 17 yaşındayken "Orleans kahramanı" ilan edildi.
Xxx
Kötü niyetli, asker kaçkını, yırtık paçalı, menfaat düşkünü bir grup serseri, joanı ele geçirdi;İngilizlere altın karşılığı köle olarak sattı. Yıl 1430... Joan 18 yaşında idi Hapsedildi. Erkek değilde kız olduğu anlaşılınca jean darc'ın cinlerle fuhuş yaptığı ileri sürüldü. Cadılık suçlamasıyla engizisyon denen düzmece mahkemede yargılandı; 30 mayıs 1431'de diri diri yakıldı.Jeanne 19 yaşında gencecik bir bakire idi ancak doktorlar, bekaret zarı yırtık diye rapor yazdılar.
Avrupalı aydınlar, jeanne'in intikam amacıyla yakıldığını haykıran büyük çaplı eylemlerle Papaya ve kliseye karşı öfkeli direniş yaptı, ortalık karıştı. Jeanne 1456'da (25 yıl sonra) yeniden yargılandı;suçsuzluğu kanıtlandı, saygınlığı geri verildi.Dünya kamuoyunun tepkisi bir türlü bitmek bilmedi. İnsafa gelen vatikan; 1920'de yakılıişından 1489 yıl sonra, azize ünvanı vererek, jeanne'yi bir kez daha kutsadı! Jeanne darc'a ne verseler boş!Genç yaşta aldıkları hayatı geri veremezler.
Derleyen
Ahmet Tülüoğlu

08 Nisan 2017 1-2 dakika 18 denemesi var.
Yorumlar