Özgünlük ve Yazım Kuralları

Düzeltmelerle ilgili düşüncem şu; imla kuralları yazım kuralları vs...

Yanılmıyorsam bir ara gündeme alınmıştı yazınsal alanlarda yaşanan sorun. Bizim ülkemizde fazla dillendirilmeyen bir konuyu her halde Avrupa da bir ülke de konuşulmuştu. Konuşulan konunun ana fikri şuydu; ÖZGÜNLÜK...

Nedir bu özgünlük? Kurallara uyularak yazılan metinler mi? Yoksa kurallara uyulmadan yazılan metinler mi?

Kanımca bizim Ülke de pek önemsenmedi bu konu. Okuyan az okuduğundan anlayan veya bir sözcük ne demek istedi ne anlattı diye kafa yoran da olmadığı için kabak bana patlıyor.

Yazınsal alanlarda konuşanların düşüncesiyse şuydu? Roman da Masal da Öykü de Hikaye de yazım kuralları kaldırılmalı. Nedeniyse akıp giden bir nehrin önüne set ya da engel koymak gibi bir şeydir bu...Bırakalım yazar bunlara takılıp kalmasın. Öznesi Sıfatı Yüklemi Zamiri vs...

Bu konu günü gelince kimse merak etmesin gerçekleşir ben görürüm ya da görmem ama gelecek nesil bu gerçekleşecek şeyi eminim görecek.

Pek sık yazan biri değilim. Aslında yazım kurallarına da karşıyım. Hatta yıllar önce böyle bir konu da yazı da yazmıştım...


Gelelim Dimi' ye ( sabah ki denemenin başlığı ) ben bu Dimi' yi (Değil mi ?) anlamında kullanmıştım.  Ne diye ayırdınız? Bundan önceki  (Terörizm) mziröreT deneme yazısının da küçük m' sini büyük M olarak değiştirmiştiniz. Özgünlük diyoruz ya...


18 Şubat 2021 1-2 dakika 181 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (4)
  • 3 yıl önce

    Yaşamın kurallarına uymak zorunda kaldığımız gibi dil kullanımına da uymak zorundayız kaldı ki edebiyat kökeni edebe dayanır ben nasıl istersem öyle yazar geçerim mantığı biraz bize ters Necmi bey gelecek nesillere doğru kullanımı öğretmek de görevimiz alan alır ne nitekim de imla bilmem yardımcı olur musunuz diyen çok gençlerimiz var edebiyata gönül vermiş

  • 3 yıl önce

    Üstat ,yazın veya yazım literatürü dediğimiz şey ,aslında bir bütün değil mi ,bu anlamda bakarsak,buna uymak ;şekil ,biçim ,konu ile beraber özgün bir değer yaratmış olmaz mıyız:))

  • Tebrik ederim Necmi Bey. Güzel bir yazı okuduk. 🧿

  • 3 yıl önce

    Düz yazı da az olmakla beraber özellikle nazım eserlerde yani şiirde noktalama işaretleri sıklıkla es geçiliyor. Küçük harfle başlıyor serbest şiirlerin bir çoğu öyle devam edip gidiyor. Hani derler ya ''Değişmeyen tek şey değişimin ta kendisidir.'' diye... İnsanlar ayak uydurursa değişime çoğunluk olarak, o zaman pek de garipsenmiyor yazılanlar ve yaşananlar... Yazım kuralları asırlardır var. Nesir de biraz zor gibi geliyor bana değişiklik yapmak da zaman neler gösterir bekleyip göreceğiz, her şeyin çok çabuk ortaya çıkıp, çok çabuk kaybolduğu bu milenyumda... Kutlarım yürekten Necmi Bey...