özgürlük

özgürlük; özgürlük nedir? cevabını ben de bilmiyorum. fakat sözlüklerde, kitaplarda, okulda her yerde özgürlük aynı şekilde ifade edilmiş

tanımı: başkasına zarar vermemek üzere belirli bir sınır içinde yaşamak.

işte tüm insanlarımız sanki bir başkası tarafından zorlanıyormuş gibiaklına gelen bu ilk tanımı özgürlük diye belirtiyor. bu tanım nedendir ki her yerde aynıdır. fakat günlük hayatta baktığımızda çoğu insan özgür olmadığını söylüyor. ancak özgürlük nedir dediğimizde ise yukarıdaki tanımı okuyorlar '' neden özgür değilsin?'' diye sorduğumuzda ise herkesin kendisine özgü bir açıklaması var. peki biz özgürüz diyenler hayatta ne yapıyor akşam bir meyhaneye gidip içmesi daha sonra ise eve gelip çocuklarını, eşini vurması yada yolda arbayla gelirken başkasının hayatını tehlikeye atması ve hatta öldürmesi. işte özgürlük budur onlar için . bazıları ise özgür değiliz derler değil mi? peki nedeni kimisine göre baş örtüsünün takılması; kimisine göre din kültürü dersinin olması, kimisine göre ise kapalı alanlarda sigara içmemek işte bu ve bunun gibi bir çok sorun olduğu halde özgür bir toplumda yaşadığımızı söylüyoruz. örneğin; meslek lisesinde okuyan öğrenciler ise katsayı sorunundan şikayetçi peki bu öğrencilerin günahı ne? yoksa bu öğrenciler bu ülkenin çocukları değilmi? işte özgürlük diye bir kelime kullanıyoruz fakat bu kelimenin anlamını açıklamakta zorlanıyoruz. arkadaş özgürlük bu ise ''özgürlük'' özgür değilldir.

14 Mart 2010 1-2 dakika 14 denemesi var.
Yorumlar