Özing Asgı Kolma Buding Asgı Kol Budung Asgı İçre Özing Asgı Kol

Yıl 1989. İskenderun Lisesi Edebiyat öğretmenlerinden Cahit BALTA, lise birinci sınıf talebelerine, Türk Tarihinin ilk yazılı eseri olan, Orhun Anıtlarından bir örnek vererek, Ulus olma bilincini ve vatanın nasıl aziz bir değer olduğunu genç beyinlere kazımaktadır.

Çocuklar

''Kendi çıkarlarınızı kollamayın. Ulusunuzun çıkarlarını kollayın. Ulusunun çıkarları içinde, kendi çıkarlarınızı arayın''

İnternette araştırdım fakat bulamadım. Orijinal hali yanlış hatırlamıyorsam şöyleydi;

’’Özing asgı kolma, buding asgı kol. Budung asgı içre özing asgı kol’’

12 Haziran 2011. Genel seçimler. Seçim yasaklarının kalmasıyla bütün ev ve iş yerlerinin pencere ve balkonlarını AKP-Tayyip flamaları süslemeye başladı. Bilbortlar, tv'ler, gazete ve mecmualar hakeza... Bense anlayamıyordum bu durumu. Bu Şanlı Türk Milleti nasıl bu derece kör olmuştu? Neyle kandırılmışlardı? AKP'nin üçüncü zaferinin ardından, bir müddet kendimi sorguladım... Kitaplarımın, okulumun, öğretmenlerimin, damarlarımda taşıdığım asil Türk Kanının ve içinde yoğrulduğum Türk Kültürünün, bana öğrettikleriyle ülkemde yaşananlar, nasıl bu kadar çelişebiliyordu..?

AKP % 50 oy oranıyla yeniden iktidar olmuştu. Hani şu Tekel’i yandaş Ülker’e neredeyse hibe eden, üç ayda ÜLKER Ailesine 520 Milyon Dolar para kazandıran AKP. Babalar gibi satan AKP. Cumhuriyet tarihinden kendi dönemlerine kadar olan süreçteki toplam dış borcumuzu, sadece 6 yıllık süreçte ikiye katlayan AKP. Hani şu vatan evlatlarımızı kalleşçe katleden pkk’lıları kırmızı halılarla karşılayan AKP. Hani şu Dağlıca baskınında kardeşlerimizin cenaze törenlerine katılmayıp, Osmanlı Padişahı ll. Abdülhamit’in torunu Osman Nami Osmanoğlu’nun tabuduna omuz veren Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Tayyip’in partisi AKP. Hani şu ‘’Türkiye Türklerindir saçmalığının… ‘’ diye yazabilen Taraf gazetesini, verdiği özel krediyle kurduran AKP. Hani şu Ortadoğu’yu yeniden şekillendirecek proje BOP’ un eş başkanı, genel başkanları olan ve ne yazık ki TC’de iktidar olan AKP. Daha fazla yazmaya gerek yok, akşama kadar yazsam bitiremem yazımı. Bir de olup bitenlere öylesine bön bön bakan, mecliste 326 adet sandalyesi olan AKP demek isterim…

19 Ekim 2011. 24 şehit, 18 yaralı. 24 ana, 24 baba, 24 eş, 2..4 kardeş, 2..4 arkadaş, 2..4 kuzen, 2..4 amca, 2..4 hala, 2..4 dayı, 2..4 teyze… Ve milyonlarca Türk yaralı…

Haziran genel seçimlerinde AKP-Tayyip flamaları asılan balkon ve pencerelerden Türk Bayrakları sallanmakta şimdi… Bense yine anlayamamaktayım bu durumu… Nedendir bu döneklik? Kendi çıkarların için milletinin çıkarlarını daha dün hiçe saydığını ne tez unuttun hain..? Nedir bu halin ..?

Şimdi size MS 8. Yüzyılın başlarında Orhun Kitabelerini yazan Yulığ Tigin’in bir cümlesiyle sesleniyorum.

’’Özing asgı kolma, buding asgı kol. Budung asgı içre özing asgı kol’’

Ve… Ya vatan hainlerin yanında ol ya da vatanseverlerin…


03 Mart 2020 2-3 dakika 21 denemesi var.
Yorumlar