Para Bilgi Bankası

Kullandığımız paraların ön ve arka yüzünde ünlü kişileri tanımamız için portreleri, meslekleri, yaşadığı mekanlar, doğum ve ölüm tarihleri ve bazı figürler yer almaktadır.

Paralar bilgi bankası ve bir kültür hizmetidir.

1 YTL paranın arka yüzünde Atatürk Barajı.

5 YTL paranın arka yüzünde Anıtkabir.

10 YTL paranın arka yüzünde Piri Reis'in Dünya haritası.

20 YTL paranın arka yüzünde Efes Antik Kenti.

50 YTL paranın arka yüzünde Kapadokya.

100 YTL paranın arka yüzünde ise İshak Paşa'nın portresi yer almaktadır.


5 TL paranın ön yüzünde Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün portresi, arka yüzünde ise 1913 ? 1993 yıllarında yaşayan Bilim Tarihçisi Ord. Prof. Dr. Aydın Sayılı'nın portresi vardır.

10 TL paranın ön yüzünde Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün portresi, arka yüzünde ise 1910 ? 1997 yıllarında yaşayan Matematikçi Cahit Arf'ın portresi, Aritmetik Diziler, İkili Sayı Sistemini ifade eden Rakamlar yer almaktadır.

20 TL paranın ön yüzünde Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün portresi, arka yüzünde 1870 yılında doğan ve 1927 de ölen Mimar Kemaleddin'in portresi vardır.

50 TL paranın ön yüzünde Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün portresi, arka yüzünde ise 1862 ? 1936 yıllarında yaşayan Türk Edebiyatının İlk Kadın Yazarlarından ve Felsefeci Fatma Aliye'nin portresi vardır.

100 TL paranın ilk yüzü yine Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün portresi, arka yüzünde 1640 ? 1712 yıllarında yaşayan Itri adıyla bilinen Klasik türk Müziğinin Kurucusu, Bestekar Itri Buhurizade Mustafa Efendi'nin portresi vardır.

200 TL paranın ilk yüzü ve banknotların değişmez portresi ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün portresi, arka yüzünde ise 1938 ? 1324 yıllarında yaşayan Şair ve Tasavvuf Akımının Öncülerinden Yunus Emre'nin portresi yer almaktadır.

Bilmek için bilgilenmek ve bilgilendirmek gerekir.

31 Ağustos 2010 1-2 dakika 153 denemesi var.
Yorumlar