Şarkılarda Yaşamak

Sizi çoğu zaman yaşadığınız ve bir yerlerde saklı tuttuğunuz bir yerlere götüreceğim.

Şarkılarda önce güftenin yazarına bakarım ben... Mümkünse de o kişi hakkında bilgiler toplarım. Yaşamını irdelerim.. O sözler nasıl yazılmış, hangi ruh haliyle kaleme alınmış derinlemesine incelerim...

Genelde ulaştığım sonuç; yaşanmış bir aşkın izleri ya da fotoğrafları oluyor..

Sanki AŞK yoksa, SEVDA yoksa,ŞARKILAR'da olmayacakmış
gibime gelir hep...

Ellerimde çiçekler,
Kapında sırılsıklam...

Kim yapabilir bunu?

Ve biz bu şarkılarda kendi sevdalarımızı buluruz...Yaşamımız boyunca öyle ya da böyle ıslanmışızdır değil mi? Ve hatta bunun olmasını ne çok iştemişizdir... Yeter ki uğruna ıslanacak bir sevdalımız olsun...

Her gençlik aşkının bir şarkısı vardır.. Her sevdanın anlatımında şarkılardan yardım isteriz. Onlar duygularımızı aktarmada en büyük yardımcımız olurlar.
Bazen onun yanında dilimiz tutulur. Ne söyleyeceğimizi bilemeyiz. Hemen bir şarkıya sarılırız... Sizinle aynı duyguları paylaşan bir şarkıyı hatırlarız. Hiç bir şey yapamasak ıslıkla söylemeye başlarız... Anlayana diye)))))

Herkesin sevdalısıyla ortak bir şarkısı olmuştur. O şarkı aşklarının ifadesidir.Uzun yıllar sonrasında bile, o şarkı unutulmaya yüz tutsa bile bir yerlerde duyduklarında o eski heyecanlarını yeniden yaşar insanlar.

"Hatırlıyor musun seni ilk gördüğümde bu şarkı çalıyordu?"...

"İlk dansımızı bu şarkıyla yapmıştık. Nasıl da mutluyduk o gece..."

Bu ve bunun gibi çok şeyler söyleyebiliriz...

Ya da bir zamanlar sevdiğiniz birisi vardır. Onunla da ortak bir şarkınız olmuştur. Yıllar sonra duyduğunuzda bile o eski sevgiliyi anımsamaz mısınız?

İçinizi o günkü heyecan sarmaz mı? Yüzünüzde hemen bir gülücük oluşmaz mı?

Biliyorum.. Madalyonun ters yüzü de var... Bazen ağladığımız şarkılar da olacaktır. Yıllar sonra da göz yaşı döktürürler...

Ama kimin için? Aşkımız için değil mi?

İnsanlar aslında şarkılarla yaşarlar...

Annenizin ninnileriyle başlar bu serüven...Son nefesinizi verdiğinizde bile dualarla sürer...

Bir şarkıdır yaşamak...

"Vazgeçmek zor,senin o büyülü sıcağından..."

Kim bilir kaç yüzbinlerce kişi hala o sıcaklığı istiyor değil mi?

"Yollarımız burada ayrılıyor,
Artık birbirimize iki yabancıyız..."

İki yabancı olsanız da bu şarkı sizin şarkınız olacak ama...

"Bir gün belki hayattan,
Geçmişteki günlerden,
Bir teselli ararsan,
Bak o zaman resmime..."

Bir yerlerde sararmış bir resim saklıyorsunuz değilmi?

Şimdi lütfen arayın bulun onu... Bir kez daha öpün.. Eskilerde yüzlerce kez öptüğünüz gibi...

Sevdalarınız ŞARKI olsun...

HEP BİR AŞKINIZ OLSUN...

Görüşmek üzere...

05 Temmuz 2008 2-3 dakika 9 denemesi var.
Yorumlar (8)
  • 15 yıl önce

    ah bu şarkıların gözü kör olsun...

  • 15 yıl önce

    Güzel bir deneme olmuş Işın bey yüreğinize sağlıK.Denemelerimi okudunuzmu?😂

  • 15 yıl önce

    hcm yüreğinize sağlık harika bir deneme insanı alıp maziye götürüyor ve duygulandırıyor

  • 15 yıl önce

    ala aşk heryerde bahar değil bizde aşk hep kışlara gebe...tebrikler çok güzel olmuş👍👍👍

  • 15 yıl önce

    denemeye bir şiir yazsam kusura bakmazsın değil mi Işın Ağabeyciğim;

    Şarkılarda yaşayan aşıklar ne ederler Şürekli dolaşırlar ne acıkır ne yerler Bilmem hiç duydunuz mu: Aşıklar ölmez derler Aşıklar ölmez ise sevdalar nasıl ölsün? saygılarımla..👍👍 ( Abicim çok çok beğendim )