Sebepsiz Öfke

insanlar konuşmadıkları zaman
Kendini ifade edemedikleri zaman
Birseyler ters gidiyorsa eğer
Bazı şeyleri düzeltetmediği zaman
Yanlış anlaşıldığı zaman
Karşısında insan olmadıgı zaman
Sevgisiz kaldıgı zaman
ilgilenecek kimsesi olmadıgı zaman
Kelimeler yetersiz kalır
Kendini ifade edemeyip
Sebepsiz yere öfkelenir
Durduk yere kızar
Öfke Nöbetleri geçirir
Hergün cinayet haberleri gencecik canlar yitiyor kadın cinayetleri , ardı arkası gelmeyen şiddet , yolda yürürken bakma nedeni ,trafikte sollama nedeni dahi bireyin öfke nöbetleri geçirmesi için yetiyor peki nedeni ne ? insanlar neden bukadar öfkeli, Nedeni anne kucağında başlar . anne babada ailede gördüğü şiddet , çocuk yaramazlık yaptıgı zaman doktora götürüp iğne yaptırmakla korkutulur . yaramazlık yapan çocuğu anne ' babasıyla korkutur çocuk bir süre sonra anneyi hic önemsemez babası geldiği zaman korkudan adım atacacak hali kalmaz attığı her adımda babadan onay bekler .Çocuk gün geçtikçe daha saldıgan bir birey haline gelir . içinde biriktirdigi öfkeyi okula gidince arkadaşlarında , öğretmenine büyüklerine ve çevresindeki insanlara öfkelenerek gösterir .Çocuk büyüdükçe ofkeside kendisiyle birlikte büyür kırar , döker ,gitgide sert ve kaba bir insan olur .çevresindeki insanlar gün geçtikçe azalır kendi başına yalnız kalır .Bunun temelinde küçükkken ailesinde gördüğü şiddet ve sevgi eksikliğidir .Çocukluğunda yeteri kadar sevgi verilmediği içindir temelinde yatan neden .
Ailesi onu karşına alıp güzel güzel konuşmadıkları için yetersiz bir insan olarak yetişmiştir .Aslında onun en cok sevgiye ve şefkate en çok ihtiyacı olduğu dönemlerdir bu dönemler . Şimdi kendisini sevecek ,kollayıp gözetecek ,ona sımsıkı sarılacak bir insana ihtiyaç duyar .Birlikte olduğu insandada anne sevkati arar hangi yaşta olursa olsun sıcak bir aile özlemi çeker ama buna sahip olmaktan hep korkar sevgiyi hep içinde yaşar açığa vuramaz çünkü o hep öyle görmüştür sert ve kaba bir insan olması gerekmektedir .Bu gidişatı ona hep zarar versede o öyle olmaya devam eder bir türlü değişmez hareketlerini bir zaman değiştirmeyi düşünmez.Herzaman her konuda o haklıdır önüne çıkan engel kim olursa olsun ne olursa olsun , engelleri yıkar geçer .Kusurlarını eksiklerini söyleyen insanı düşman olarak görür . ona eksiklerini göstermek yerine sevgi ve sevkatle yaklaşıp zamanla güzeli görmesini beklemek en doğru karardır.

30 Kasım 2015 2-3 dakika 46 denemesi var.
Yorumlar