Sema Enci'den "Babama"

Babacığım;

Seyyah bir gezdin sen, yarın gece oluyordu, ben saçlarımda şefkatinin renk-renk yansımalarını sayıyordum.

Gurbet; adı sanı her dem beni sana kilometrelerce uzaklaştıran gurbet, söyleyemedim bulunduğun yerin adını, r'ler dilimde düğümlenir...

Küçüğüm ben söyleyemem derdim.
Şahidimdi ebruli nakış yastığım bir de annemin peri kızı masalı, tuza bandım ezberledim.

Alnında tomurcuk teri silerken sen, insanlığımın en kutsal vazifesiydi sana 'babacığım' demek.

En çok fırçasında duydum özlemini,
Kağıdın yanık kısmıydı saçların ve ne zaman fırçayı alsam elime
Tutuşurdu kanım bir melodi olur akıp giderdi gölgen

Çok kavga ettim bilir misin yan sınıftan kızlarla, en yakışıklı benim babamdı.
Anlatırdım sana gülerdin
Annem göz ucundan gülerdi.

Güvendi yiğit duruşun.

Yolculuğun tanımıydı isminin yankısı.
Ben hep sokak ışığının ısıttığı sokaklarda bekliyordum seni.
Penceremin önü desen Beyazıt yeşili...

İlle de; bisiklet yürümeleri dizimde bıçak yarası gibi dururken, senden artakalan mağrur ve zarif başarı öykülerini anlatıyorum çocuklara.

Öğretiyorum babacığım,

A ile b rakamlara bölünüyor, her karışında bu toprağın yeni nesillerine erdem abidesini anlatıyorum.

Sevdim kalemi kâğıdı
İnceden bir yol çiziyorum kendime;

'ak güvecin kanadına
Nasırlı elleri ile
Hayatı çizen adam,
Ne çok vardın hayatımda'

Gelinlik tacımın yansımasıydın sen,
Emeklerin bu yaşında huzurlu bir nefesi hep katık etsin ömrüne,

Hasret ve sevgi ile ellerinden öperim

Sevgiyle kal...

15 Ağustos 2010 1-2 dakika 21 denemesi var.
Yorumlar (13)
  • 13 yıl önce

    😭😭

    duygulandım yaaa🙂

    harikasınız👍

  • 13 yıl önce

    Şair olmak kocaman bir yürek taşıyabilmektir. Başka yürekler için çarpabilmektir küçük nedenlerle büyük mutluluklar adına. Ne büyük bir çarpıntıdır ki bu; sesi kulaklarımdan gitmeyecek.

    Sevgili Cemal Mıhçı insan olma sanatına örnektir benim için; saygısı her daim yaşayacak.

    Bazen sulu gözlü olurum. Öyle bir an şu an... Gözümdeki nemler bir değer için düşen kelimelerin sahibine.

    Var olun sevgili şairim. Hayranlık duyduğum kaleminizden babamı okumak çok özeldi.

    Yetmiyor kelimeler çok şeyler yazmak istiyorum aslında. Aklı başında cümleler dizmek için dizginledikçe kendimi gözlerim yine dolaşıyor satırlarınızda. Duygulanıyorum. Bu kadar mı hissedilir bir sevgi, böyle mi empat olur insan bir başka yüreğe.

    İki damla gözyaşı bırakıyorum sevgiyle kaldığımız yere...

    Sevgim saygımla hep...

  • 13 yıl önce

    "'ak güvecin kanadına Nasırlı elleri ile Hayatı çizen adam, Ne çok vardın hayatımda' "

    Hep var olur İnşallah..

    Seviyorum mektup okumayı,yazmayı sevmesemde.

    Özel mektuplar daha anlamlı oluyor,

    Teşekkürler okuttuğunuz için Cemal Bey..🙂

  • 13 yıl önce

    Başka birinin düşüncelerini kalemine mürekkep etmek, kağıda dökmek ve bir başkası gibi düşünmek... Bir önceki mektup da böyle doldurmuştu beni, içimdeki baba özlemine öylesi dokundun usta... Tebriklerim gönülden.

  • 13 yıl önce

    Sevgili Sema Enci'nin babasına yazdığı güzel şiir halâ hatrımda,üstüne sen öyle güzel,dolu dolu bir mektup yazmışsın ki Cemal usta, öylesi eş koşmuş kelimelerin Sema hanımın duygulu tümcelerine. Çok sevdim ben bu içtenliği,bu buruk özlemin devindiği mektubu...Duygusunu mektup yazarına aksettiren Sema Enci'ye de bu duyguları en özel yanıyla yansıtan Cemal Mıhçı'ya da teşekkürler. Ben tekrar şiire dönüyorum bu mektup üzerine...