Sevgi Günü

BİR ÖNERİ !..

14 Şubat Sevgililer günü olarak kutlandı ve kutlanıyor

'Sevgi' ve 'sevgili' sözcükleri anlam bakımından oldukça farklı olmasına rağmen, toplumsal algı bunu " ikisi de aynı anlamda" imiş gibi görüp, yorumluyor.
Bu yaklaşım bana hiç de doğru bir yaklaşım olarak gelmiyor..
Anne çocuğunu seviyor, ama, çocuk annenin sevgilisi değil sevdiğidir
Çocuk babasını seviyor ama, baba çocuğun sevgilisi değil sevdiğidir sadece.
Her sevilen sevgili değildir elbette.
Sevgili ; iki ayrı cinsin bir birlerine karşı duyduğu apayrı bir ilgi ve yaklaşımla oluşan süreçlerdir ve cinsellikle içli-dışlıdır ..

Bu günün " Sevgililer Günü " olarak değil, "SEVGİ GÜNÜ" olarak kutlanılması taraftarıyım.

Ya da ayrı bir günde 'SEVGİ GÜNÜ' olarak kutlanılması daha uygun olur düşüncesindeyim.
Değilse, bu günkü Facebook sayfası paylaşım ve yorumlarında da görüldüğü gibi, bu iki farklı sözcük birbirine karışmış, farklı anlamalara, farklı algılamalara ve dolayısıyla da kavram kargaşasına neden olmuştur..

Sevgi ayrı bir süreç, sevgili ise apayrı bir olgudur.
Bundandır ki, ayrı zamanlarda kutlanılması gerekir diyenlerdenim.

Ya siz / sizler
ne dersiniz bu işe ?
Bu benimkisi salt bir beyin jimnastiği ve önerisidir ...

14 Şubat 2015 1-2 dakika 231 denemesi var.
Yorumlar