Sevgili Memleketim

Görüntüleri seyredince Kurban'dı Ramazan'dı Nevruz'du Mayıs'tı derken keyfimde kaçıyor. Görüntüleri seyredince ölümdü yaşamdı hepten keyfim kaçıyor. Tam Quentin Tarantino'nun sevdiği sahneler var. Işık var gaz var kurşun var yumruk var taş var toprak var toz var kalkan var panzer var asker var polis var çocuklar var yerlerde sürülen kadınlar var ambulanslar var...var da var...

Quentin Tarantino malzemelerini hazırlamış asansörlü koltuğuna çıkmış ve "Kamera" demiş. Haydaa! Film seneye Oskar kazanmış. Bizim yönetmenlerin yapamadığını Quentin Tarantino yapmış. Bizim yönetmenlerin yapamadığını İranlı bir yönetmende yapmış ve ödül almıştı o ayrı konu!

Bizim yönetmenler; Başbakanımız kızıyor. Hangi akla hizmet o selo bantın takıldığı aleti fırlatırsın kardeş! Yahu yarım killo gelir diyor. Haklı da. Yarım kiloyu geçenlerde var. Bir kilo iki kilo olanlarda. Beyninin merkezine geldi mi ya felç olursun ya ölürsün. Tbmm. de olanların yaşananların dışarda olanlardan farkı var mıdır?

İyi Kötü Çirkin tâ 1966 yılında çevrildiğinde Sergio Leone ne düşünüpte çekmişti o filmi bilinmez.

Eli Wallach ~ Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez (Çirkin)

Clint Eastwood ~ Sarışın (İyi)

Lee Van Cleef ~ Sentenza/Melek Göz (Kötü)

Kim iyi kim kötü kim çirkin? Kafamızı kurcalayan sorular bunlar. Meclistekiler mi iyi Demokrasi anlayışımız mı kötü görüntüler mi çirkin? Acı olansa şu an kaşık kaşık içtiğim bol sirkeli bol sarımsaklı
bol pul biberli bol karabiberli işkembe çorbam.

En azından Sergio Leone'nin film kahramanlarının bir amacı ulaşmak istedikleri duygular vardı.

Suratları maskeli gençler Zeytin Burnunda ki lokantayı dağıtırlarken, öte yandan bizim hakkımızı
Devletin Polisi Valisi savunamaz derken öte yandan bağımsız bir kişilik gözüne yumruk yerken;
Quentin Tarantino ve Sergio Leone figüran bile olmaz bunlardan derler miydi demezler miydi?

Samimilik olmayınca Tbmm.de yıllardır devam eden iç savaş ister istemez dışarılara da yansıyor.
Bir de Süriye'ye bakın şükür edelim diyenler var. Ne farkımız var anlamadım ki?

Paşa da gevrek gevrek gülüyor...Mgk. üyeleri yargılanamazlaaaar....Nerde görülmüüüşşşş darbecilerin yargılandığııııı....Kah kah güldürmeyin beni demekle kalmıyor, sizler çok yaşayın emi
diyor.
...

-Garson,

-Başka emrin var mı abi?

- Hesap lütfeeeennnn!

22 Mart 2012 2-3 dakika 181 denemesi var.
Yorumlar