Şiddete Hayır

Birçoğumuz biliyoruz ki Türkiye'de şiddete maruz kalan annelerimiz, yengelerimiz yani bizim gibi bayanlar var. 19. Yüzyılda önem kazanan 'kadın hakları' bazı ayrımcılıkları ortadan kaldırmakla hükümlüydü. Mirastan pay alma, seçme-seçilme hakkı vb gibi yasalar uygulandı fakat kadına şiddet neden uygulanmakta?

Haberlerde, gazetelerde, internette gördüğüm kadarıyla birçok kadın bu tür şiddetlere maruz kalarak yaşamını sürdürmeye çalışıyor. Peki neden? Ne gerektiriyor bunu beyler?

(şiddet uygulayan erkeklere bu satırlar...)

Kadın; eştir, annedir, en önemlisi insandır o da. Kadın olmazsa aile kurabilecek misin? Çocuğun olacak mı kucağına alıp sevecek misin onu? Söyle bey çekinme söyle...
Senin eşin olmasa devamın nasıl gelecek nasıl mutlu olacaksın kim bekleyecek evinde kim hizmet edecek kadınlık görevini yapacak sana? Kaç yuva yıkılıyor acaba bu sebepten dolayı? Hiç düşündün mü bunları? Sende çocuk oldun baban, annene yaptı mı bunları? Acaba kaç çocuğun anne-babası yüzünden psikolojisi bozuldu bu dünyada? Bu şiddet neden? İnanın hiçbir şey yazamıyorum bu konuda...

Sustu dilim şiir dostlarım, abilerim, ablalarım sustu akşam üstü dondu kalemim. Ama sana da birkaç sözüm daha olacak beyefendi. Senin de annen var senin de eşin var lütfen çekinin bu olaylardan sen bari eşine yapma bu zulümlü beyefendi yapma kadınına. Hakk dininde ve halk dilinde 'ana'dır o da. Sende yapma bu zulümü, sahip çık kadınına...

02 Temmuz 2012 1-2 dakika 5 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 11 yıl önce

    Denemeni yeni okudum duyarlılığın için takdiri hak ediyorsun Bilinçli olmak bilinç dağıtmak gibi çok önemli. Tebrikler...