Soğanın Kilosu Kaç Lira?

Et fiyatlarında olacakları "Zoraki Etyemezler" isimli yazımda epeyce önceden kendi kafama göre yazmıştım.

Olanlar oldu. Et fiyatları tavana vurup, millet isyana başlayınca, daha da önemlisi, belki referandum, kesinlikle seçim yaklaştıkça Sn. Başbakan'a dank etti.

Şimdi, kurmaylarına görev vermiş, et fiyatları neden? bu kadar yükseldi. Sebebini bulun ve çözüm getirin diye.

Önce, bir kartel lafı ortaya attılar, yani belli bir gurup büyük ve güçlü et satıcısı fiyatları yüksek tutuyor diye.

Rekabet Kurulunun araştırmaları sonucu et piyasasında böyle bir kartelin olmadığı açıklandı.

Çünkü, et fiyatlarındaki bu çıkış bir tarım ve hayvancılık ülkesi olan Türkiye'de hayvancılığın ihmal edilmesi, üretimin desteklenmemesi gibi hatalı politikaların sonucuydu.

Hayvancılıkla geçimini sağlayanların çok önceden başlayan yakınmalarına kulak verilmemişti.

Şimdi, gelelim çözüme, çözüm yine tam AKP ye yakışan temelsiz, günü birlik, hatta ileride hayvancılığımıza daha da zararlı olacak, bizi daha da dışa bağımlı duruma getirecek, ödemeler dengemizin daha da açık vermesine sebep olabilecek, kısa vadeli, günü kurtarmaya yönelik bir çözüm.

Avrupa Birliği ülkelerinden hayvan ithalatı yapılması. Yaşlı ve GDO lu yemlerle beslenen hayvanların Et veBalık Kurumu aracılığı ile alınıp, kesilerek, halka ucuza satılması.

Ayrıca, çoğumuzun anımsayacağı gibi daha önce Avrupa Birliğinden aldığımız etlerde büyük paniğe yolaçan deli dana hastalığı da sözkonusu olmuştu.

Yani nereden baksanız, çözüm kısa vadede de, uzun vadede de çözüm değil!

Sonra diyelim ki, et fiyatları geçici olarak düştü. Etle iş bitiyor mu?

Sn. Başbakan, ekmekle birlikte fakif sofralarını betimleyen, kuru soğanın kilosunun kaç lira olduğundan haberdar mı? Beş lira oldu, beş.

Soğan, soğan olalı, böyle fiyat görmedi. Bu demektir ki. Tarım ürünleri de S.O.S veriyor.

Soğanı da mı? ithal edeceğiz. Ya arkadan gelenler!

27 Nisan 2010 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar (4)
  • 14 yıl önce

    Güzeldi kaleminize saglik. Saygi ve selamlarimla

  • 14 yıl önce

    İthal ediyoruz ki kendi soğanımızı,çünkü soğan ihraç oluyormuş ve biz yeniden ithal ediyormuşuz,bir diğer nedeni üretici bir sene evvel ucuz diye çürütüp attıkları ve ekmedikleri için soğan az önümüzde ki sene çok ucuz olacağı kesin çünkü bolca soğan ekilecek..

    Hani Başbakanın dediği"yiğit muhtaç olmuş kuru soğana" sözleri varya şimdi soğan bile bulamaz oldu yiğit..

    Benimde şikayetimdi soğan konusu..

    Elinize sağlık..

  • 14 yıl önce

    Evet; kesinlikle haklısınız.

    Birileri bazı şeyler üzerinden kendilerine 'Rant' sağlıyor.

    Bir zamanlar ben de kendi tarlama ekmiş ve müşteri çıkmayınca suya dökmüştüm. Şimdi ise soğan tarihinin en büyük çıkışını yakalamış bulunmakta. İsteyen istediği fiyatı etiketleyebiliyor. Ama bu birilerinin arkasında mutlaka birileri bulunmakta, yoksa bu kadar çıkışı elde etmesi mümkün değil.

    Duyarlılığınız için çok teşekkür.

  • 14 yıl önce

    Evet; öyle bir başbakana sahibiz. ''Yiğit muhtaç olmuş kuru soğana''

    Anlamadığım şey şu; sen Türkiye'nin insanlarının sorunları ile ilgilenen bakansın ve sosyal adaleti sağlamakla görevlisin.

    Nasıl olurda kendi açığını ''Yaranı'' ele verirsin.. Diyor ki; Yiğit muhtaç kuru soğana''. O halde, kurtar onu, neden ajitasyon yapıyorsun. İktidar sensin, çare de! Adam, kendi durumuna ağıt yakıyor ve ne yazık ki halkım hala anlamıyor ve o kişiye oy veriyor.