Soğuk

Malum kış günlerindeyiz,hemen hemen tüm canlıların  açlıkla,hastalıklarla mücadele ettiği günlerdeyiz.Ellerimi,ayaklarımı,kulak kepçelerimi,burnumu hiç hissetmiyorum artık,çocukluğumdan beri de çok üşürüm zaten. 

Başımızın belası şu salgına gelince;aşı bulunursa bitecek dendi,bitmedi,mutasyona uğrarsa bitecek dendi,bitmedi, iki toz aşı yeterli dendi,yetmedi üstelik daha da arttı vakalar...Bitecek mi,ya da şöyle demek daha doğru olacak,bitirilecek mi? Aklımın almadığı bazı konular da yok değil; maskeler,sosyal mesafeler,aşılar ve testler...Elbette  bu hastalık var,ölenlerimiz var ama herşeyi tartışma konusu olunca  insan ister istemez şüphe duyuyor artık.

Sadece havalar mı soğuk sanırsınız;insanlar soğuk,ahlak soğuk,imanlar soğuk....Dövizi  bahane ederek zam yapan fırsatçılar,namus konusunda  mangalda kül bırakmayıp kendisi en aşağılık işleri yapmaktan çekinmeyenler,muhafazakar görünümlü ancak içten pazarlıklı,içi dışı bir olmayan hanımlar...Elbise ancak ve ancak bedeni örter,ruhun pisliklerini örtmeye yetmez(!)

Televizyonu açıyorum,herkesin merakla izlediği o proğramı,kızıyorum ve nefret edip kapatıyorum söylenerek.Bir yanda otuz  yıllık eşini arayan bir koca, bir yanda  annesinden boşanmasını isteyip babasının başka bir kadınla yaşadığını iddia eden  gözü yaşlı genç bir kız...Ne acı? Babasına şöyle sesleniyor:"Benim kanser olduğumu söyleyerek  milletten para topladın ve o parayla da bizi terkedip o  kadınla berabersin,  ne kadar aradıysam da ulaşamadım,başka bir numaradan arayıp  beni tehdit ediyorsun." Tüylerim diken diken oluyor inanın,ne söylenir ne yazılır onu bilemiyorum ama bizler çok şeyimizi kaybettik...Aile birliğimizi,birbirlerimize olan güvenimizi,kişiliğimizi,sadakatımızı...Bir toplum nasıl çökertilir,üniversitelerde en iyi tez konusu  bu olsa gerek.

"Ondan bunca nefret etmenin sebebi nedir?" diye soruyorum  bir arkadaşıma aldığım yanıt:"Sevmek,diyor ve ekliyor,önce seversin sonra sevdiğin kadar nefret edersin".Ne kadar acımasız bir yaklaşım ama  haklı mı acaba?

Dürüst olup cevap verin şimdi bana,doğanın yasasıdır  havalar ısınır ama biz toplum olarak ısınır mıyız?

18 Ocak 2022 2-3 dakika 122 denemesi var.
Yorumlar