Sorgu

-Bir adam, belki ölebilmek için yalnız kalmıştır. Belki de yalnız kalabilmek için ölüyordur.

-Ölmek için yalnız kaldığında ölememiş, ya da yalnız kalmak için ölmeyi denemiş; ama yalnız kalamamış olabilir. Bu duruma bakarak, o adamın ileride yalnız öleceğinden de emin olamayız.
-Ama iki durumda da bu adam, -ölse de ölemese de, yalnız kalsa da kalamasa da- kesinlikle, ama kesinlikle ağlamıştır.

-Öyleyse ağlamak; bir yaşam belirtisi midir?Ağlamak, bazen adamın ölmek üzere olduğunun belirtisi de olabilir.
-Nefes almak ; bir yaşam belirtisi midir? Nefes almak, bazen adamın ölmek üzere olduğunun da belirtisi olabilir.
'Ağlamak' ; bu bakımdan, yani yaşayıp yaşamamanın bir göstergesi olması bakımından, 'nefes almak'la eşdeğer midir?
-Peki o zaman kadınlar neden ota boka ağlar?


-Kadınlar sürekli aynaya bakar.
-Ayna o kadının yaşadıklarını birebir gösteriyor olabilir. Göstermiyor da olabilir.
- Öyleyse aynalar âmiyane tabirle 'yalan' söylüyorlardır.
-Aynalar yalan söylüyorsa,ama yine de kadınlar aynalardan bir türlü ayrılamıyorsa, kadınların kendilerini yalan söyleyen erkeklerle daha mutlu olduğu tezini de savunabiliriz.

- Ama kadın; aynaları sevmiyor olabilir, adamı da sevmiyor olabilir. Yani kadın, yalanı sevmiyor olabilir.
- Öyleyse kadın da erkeğe onunla mutlu olduğunu söyleyerek yalan söylüyordur. Tıpkı aynaya baktığında kendine yalan söylediği gibi.
-Peki insan, sevmediği birinin yanında mutlu olamaz mı?
-Kadınlar, olabilir...


Öyleyse adam ölebilir.
Belki de adam ölmelidir.
Öyleyse adam ölecektir.
Belki de adam ölüyordur.

...

03 Temmuz 2015 1-2 dakika 8 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Hem kadın hem erkek söylemi baz alınarak olasılıklar o kadar çok ki

    bilinmesi mümkün müdür 🙂