Sorular...

Tepeden bakmakla, gözde büyütmek arası bir şey... ( insan )

Bir insan a ne gözle bakarsınız?
Nedir ön yargı?
Neden önyargı ile yaklaşırız?
Ön yargısız yaklaşabilen insan var mıdır?
Ona insan denir mi!

Kim kime neden tepeden bakar?
Üniversite bitirmiş biri bir köylüden üstün müdür?
Bir şair bir edebiyatçı, demir işçisinden zeki midir?
Nasıl bir insanı seçebiliriz?
Estetik ile seçim her zaman yanlış mıdır?
Estetik mi her zaman ilk intibaa' ı belirler?
Neden estetik canlılardan sadece insanda ön plana çıkar?
Diğer canlılar neye göre seçim yapar?
Sadece eş seçerken değil her konuda ( eşya ve ya canlı ) seçiminde de önyargı neden vardır?
Ön yargının çeperlerini tırmalamak iyi midir?

Gözümüzde büyüttüğümüz insanlar her zaman kusursuz mudur?
Neden onları kusursuz görürüz?
Neden onları severiz, onlara saygı duyarız?
Onlarda olup da diğerlerinde olmayan şeyler nelerdir?
Gözde büyütülen insanların gün gelip hayal kırıklığı yaratması mümkün müdür?
Neden asla kusursuz insan yokken biz nicelerine taparız?
Neden nicelerinin tapılmayı bırak, kulluğun bile alt kademelerinde olduğunu fark edemeyiz?
İnsanların gözlerini ne boyar?
Ne çeker bizde ki negatif kutbu? Acaba gerçekten karşıda ki pozitif midir?

İnsanları çözmenin yolu anahtar kilit uyumu iken neden insanlık sadece kendileri ile birebir aynı olanı arar ve her defasında yanlışa düşer?

Kendini beğenmişlik bir tepeden bakmamıdır? Gözde büyütmemidir?

Hem aciz hem de kusursuz olmak mümkün müdür? Bu çerçeve de aciz olan insanlar çevrenizde kimler? Kusursuz olan kimler?

Arada kalmak herkes içinken neden birileri için ölürüz, biteriz, taparız, onları kusursuz görürüz?

GÖZDE BÜYÜTÜLECEK İNSANLAR ASLINDA TEPEDEN BAKTIKLARIMIZ KADAR SAYGI HAK ETMİYORLAR MI? TEPEDEN BAKTIKLARIMIZDA GÖZDE BÜYÜTÜLMÜŞLER KADAR BÜYÜK OLAMAZLAR MI?

Ortalama bir günde büyük şehirde yaşayan bir insan yaklaşık 100-150 yeni yüzle karşılaşıyor. Acaba kaçımız bu soruları aklımızdan geçirmeden GEÇTİ- ya da KALDI- damgasını vurup kafamızda eliyoruz?

Ya da belki de bu standart izler çoktan onanmıştır kafamızda ve cevabıdır tepkilerimiz...

Ama öyle ya da böyle arada bir çerçeveleri değiştirip dikkatli gözlerle bakmakta yarar vardır değil mi?

01 Nisan 2009 2-3 dakika 5 denemesi var.
Yorumlar