Sözünü Kesme Şairin


Konu, edebiyat katilliği. Kelimeleri öldüren bütün seri katillerin yakalanması istiyorum.
Gri boyutlarda cadı süpürgelerine biniyor ve parşömenlerin salyasını
akıtıyor insanlar.
Bütün bu göğü mızraklayanlara dava açıyorum (dava kapanmıştır).
Edebiyat sitelerinin çokluğu sizi yanıltmasın! Bizde şiiri arıyoruz!

öldürücü şiirler tutanağı

1. Her şey bir dil kaymasıyla başladı. Sözlerin ihtişamına kapılmıştık.
Çiğnemek için aldığımız sakızların içindeki maniler yapıştı dilimize,
çıkaramadık. Atalarımızın osuruğundan anlam çıkarmakta hiç zor gelmedi
bize. Hürriyet ve özgürlük sevdasından çok zamanının ona yasak kıldığı
insani haklarını yazarak savunan bir adamın göz rengine taktık.
Ey! Ahhhh! Offf´ları çoğalttık.
Adamın biri şiir yazmış: şiir yandım Allah demiş.

2. Oysa kör gözleriyle hayata bir gökyüzü kadar açık bir insan görüvermiş.
En moda sözcüğümüzün altında hep bir Anadolu ezgisi kıvranır aslında.

Uyandım kuşların ince sesine
Seherle birlikte iniler durur
Ses verdim sesine bilircesine
Aşıkın derdini yeniler durur.

Yine de çok seviyoruz, entel duyulurluğu olan anlamsızlıkları katmayı bir
anlam açlığı yaşayan konuşmalarımızın satır aralarına.
Arabesktik. Ve arabeskliğimizin kendi sokak aralarımız olduğunu anlamak için
yeniden yeniden geçiyorduk mahallemizden, yeniden yeniden geçiyorduk kendimizden. İçmesini bilen adamlardık, dağıtmasını bilen adamlardık.
Çocuklu, kadınlı laf dağıtmasını biliyorduk elbet.
Dedikodu dedi birisi, aldı koydu ötekisi. Edebiyat yapma ulan!
Adamın biri şiir yazmış: diliniz sizi aldatıyor demiş.

3. Pablo Neruda´dan kesip koyuverdik mahalle aşkımızın acısına, Goççum benim!
Ya da etrafımıza Aragon´u (Zagor gibi) anlatamamak çaresizliği yaşadık.
Mutlu aşk yoktur Emine!
Nasıl anlatırsın, nasıl?
Akşam ettiğim küfürlerin bir dil zenginliği olduğunu. Emine ağır konuştun diyor.

Bir tek aşk yoktur acıya gark etmesin
Bir tek aşk yoktur kalpte açmasın yara
Bir tek aşk yoktur iz bırakmasın insanda
Ve senden daha fazla değil vatan aşkı da

Anla Emine! 

Ve senden daha fazla değil rakı aşkı da, sarhoş edebiyatını da bilmiyorsun üstelik.
Ah ulan Rıza!
Edebiyatımın hayalinden geçiremediği gerçek.
Adamın biri şiir yazmış: şiirde bok var demiş.

" Biraz katillerden söz etmek istedim, hepimizin kanına girdikleri için!"
Söz söz dizildik ve birkaç kelime ile çıkıyorum karşına, bana döktüğüm
kanları göster. Susarak öldürmeyi öğrenemedik, bende öğrenmedim.
Adamın biri şiir yazmış: kelimeler kan içinde.
Ben bir şairim, sözümü kesme!
Yaşatabilen bir şiir yazma ihtimalin olur en azından, en azından senin.



05 Aralık 2021 2-3 dakika 7 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (2)
  • 2 yıl önce

    Söz savunmanın: Ben bir şiir katiliyim, vurun beni! Diyesim geldi utanarak... Ve sanırım benim de şiirlerim aldatıyor ve kan damlıyor dize dize... Sarsıldım ve ders aldım, kulağıma küpe yaptım her bir serzenişi... Şiir yazıyorum diyen herkes için çok yerli yerinde tespitler... Var olasın Murat ağabey. Sonsuz saygımla teşekkür ediyorum...