Sudoku

Markete alışverişe gideyim kendime güzel bir yemek yapayım dedim bugün , sabahtan beri SUDOKU çözmekten hayli kafam doldu zihnim yorgundu , hem biraz hava alır derin derin temiz havayı bir o kadar soğuk havayı içime çekeyim de açılayım istedim , çünkü dikey ve paralel boşluklara 1 den 9 a kadar rakamlar yazmalıydım ama aynı rakamlar denk gelmeyecek , yani şu küp oyunu gibi çevir çevir renkleri bul hep aynı renk denk gelecek , neyse gerekli malzemeleri almış dönüyordum , ne mi almıştım ? bir paket altı yedi küçük parçalı hindi eti, soğandı patatesti havuçtu ,  yemeği mi nasıl yapacaktım soğan patatesleri doğrayıp hindi et paralarıyla haşlamaya bırakacağım bu kadar işte, suyu ile de çorba yapar böylece akşam yemeğimi hazır etmiş olurum düşüncesi ile alışverişimi yapıp alelacele eve geldim, gelir gelmez kaynaması için KETILA su koydum ,havuçları patates soğanları güzelce ayıklayıp dilimleyip tencereye atıyorum sıra hindi etlerinin olduğu paketi almaya gelince arıyorum yok , getirdiğim poşetlerin hiç birinden çıkmadı , belki çıkarıp mutfağa odada masaya, komik ama kapının dışına bırakmışımdır diye bakmadığım yer bırakmadım, ne oldu ne oluyor ne olabilir ya hu üç harfliler mi diye diye düşünürken sonunda düşürmüş olamaz mıyım ihtimali ağır bastı, bu kanaat ile tekrar giyinip kuşanıp market yoluna düşüyorum , tabi sağa sola bakarak geldiğim izlerin üzerine basa basa gidiyorum , o da ne ! asfaltın üzerinde benim paket işte orada , fakat yaşlı bir kadın daha yakın ve eğilip aldı , yaşlı kocası da kaldırımdan sesleniyor : ya hu ne yapıyorsun kedi köpek için bırakmışlardır , bırak alma , kadın cevap veriyor : kedi köpek için yolun üzerine mi bırakırlar belli ki düşmüş birinden , kocası öfkeli sesi ile : ya hu bırak dedim laf dinlemez kadın bırak , kiminse kimin , yaşlı kadın elinde hindi paketimle önümden geçerken kocasına sertçe cevap veriyor : sus konuşma ne karışıyorsun işime , sapa sağlam paket işte hiç yırtılmamış dokunulmamış ..' ben iki yaşlı insanın atışmasını seyre koyulmuş onları dinlemekten şaşkın ve bu eğlenceli durum içinde kalakalmıştım , ancak göz göre göre paket benden ben paketten uzaklaşıyordum , hayret seslenemedim bir şey diyemedim baka kaldım veya hoşuma gitti yaşadığım bu serüvenden , başka zaman olsa ' ah ben de bunu arıyordum düşürmüşüm sağ olun teşekkür ederim kusura bakmayın bu benim...vb ' derdim çünkü hindi etli yemek hayalimle akşam edecektim , fakat susmayı sessiz kalmayı tercih ettim , yaşlı iki insanın nasipleriymiş dedim afiyet olsun helal hoş olsun dedim ve eve ben ne yaptım tuhaflığı ile geri döndüm , doğranmış patateslere havuçlara soğana bakıp başka bahara , önümüzdeki maçlara bakacağız artık dedim ve hepsini dolaba şimdilik geçici bir tatile gönderdim , ben de kendimi SUDOKU bilmecelerine vurdum , sabahtan başladığım ve bir türlü sonuçlandıramadığım bilmeceye yoğunlaştım , ne acıkmak hissi var içimde ne susuzluk ne de uyku çünkü tatlı bela SUDOKU hepsinin üstesinden geliyordu , bu zor bilmeceleri çözmeye çalışmak bana açlığı da uykuyu da unutturuyor zaten ,bir elimde kurşun kalem diğer elimde silgi kıyasıya savaşıyorum yüklendim gazetenin SUDOKU bilmecelerine, üst üste ikisini çözdüm daha sırada yedi tane var , beni iyi sallıyor doğrusu , demlerim akşama bir demlik çay yanında zeytin peynir iki dilim tost  tamamdır dedim , arada bir sıcak çorba burnumda tütmedi değil ama başında beklemek karıştırmak uff üşendim .

19.02.2024

19 Şubat 2024 3-4 dakika 164 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (2)