Süleyman

Süleyman
-buyur abi
-nasılsın
-iyim, iyi
-aman iyi ol Süleyman
-niye sordun abi ?
-hiiç ...

-Süleyman
-ne?
-işler nasıl gidiyor?
- hangi iş, ne işi abi, benim işimin olmadığını sen bilmiyon mu ki?
-biliyorum bilmesine de
- ee, ne demek istiyon yani sen şimdi bana he?

-Süleyman
- Ee sen de yettin gâri, tutturdun bir Süleyman, Süleyman, durmadan Süleyman der durursun, adımı mı öğreniyorsun abi?
- bak ne diycem sana, sen diyorum üç günlüğüne bu ülkenin başbakanı olsan, sana bu görevi verseler
- ee, sonra ?
-sonrası, bu üç gün içinde başbakanın tüm görevlerini, yetkilerini ve sorumluluklarını sana verseler,
-vermezler ki
-ben de biliyorum vermezler vermemeye de, diyelim ki verdiler, bu üç gün içinde öncelikle neler yaparsın, neler yapmak istersin ?
- ıh... mıh... kıh..
-ıhı mıhı bırak da hadi de, neler yaparsın tam yetkili bir başbakan olarak ?
-ne mi yaparım, bak dinle;
1. gün başbakanlıktan istifa ederim
2. gün hükümetten istifa ederim
3. gün milletvekilliğimden istifa ederim, sonra da doğruca aha buraya geri gelirim valla !
!....
Benim günüm doldu abi, ben çıkıyom bu başbakanlık mı neyse, işte ondan
-neden Süleyman ?
-sıkıldım abi ben burada,
Güya ben başbakanım, bu ülkeyi perde arkasından, içeriden dışarıdan başkaları yönetiyor, ben burada boş oturup laf üretmekten, yalan söylemekten, halkı kandırmaktan iyice usandım valla. Bana bir yığın da para veriyorlar üstelik bu iş için. Hem ben bu parayı n'apcam ki . yok abi yok, burası bana göre değil.
Buranın işi çoktan bitmiş de benim haberim yokmuş be abi.
Ben yine kendi işime dönüyorum abi, yani süresiz işsizliğime.
Ben hiçbir şey anlamadım ve çok sıkıldım bu başbakanlık oyunundan.
.......
Süleyman'dan bunları duyunca, dondum kaldım orada, hayretler içinde.
Bu adama, yani Süleyman'a, bir kasaba halkı ve çarşı esnafı 30 yıldan beri 'deli' derler, peşine takılıp, alay ederler, onu konuşturup gülerler, küfür ettirirler .

Pekiyi,
sizce bu Süleyman deli mi ?
bence Süleyman bu kasabanın da, bu ülkenin de en akılı insanıdır hem de ...

Alkışlıyorum Süleyman seni.

08 Temmuz 2014 2-3 dakika 231 denemesi var.
Yorumlar