Taş Gibi Olsun

Toprak suyla iç içedir.
Sanırız ki bu ikili çok iyi anlaşırlar birbirleriyle
Oysa onlar, hiç de görüldükleri gibi dost değiller birbirlerine .
Su ve toprak kardeşliği pek de inandırıcı olmaz
İçin için kıskançlıkları ve gizliden rekabetleri var kendi aralarında suyla toprağın milyar yıllardan beri ...

Toprak, içindeki suyu alel acele kuyu, artezyen ve kaynak kanalıyla dışına atması boşuna mı?
Toprak suyu gördüğü an önce onu sünger gibi emer, susuzluğunu giderdikten sonra fazlasını ya derinliklerine yollar ya da buharlaştırıp göğe yolar, yollar ki; üstümde yük olmasın diye !
Bir taraftan da aynı toprak, susuz kaldığında yalvarır adete su diye.
Suya kavuşur, doyasıya içer, ihtiyacı kalmadığında da onu yine tanımaz bile..
İşin traji-komik yanı da, toprakla su karışınca çamur olup çıkar her ikisi de
O zaman ne suya su, ne de toprağa toprak denmez.

Hani saf, berrak ve tertemiz olan suyu kirletip, çamurlaştıran da toprak olmasa.
Bütün bunları bilen, zaman zaman da toprağın bu haksızlığına öfkelenen su, sel olup toprağa saldırdığını, ondan öfkeyle kopardığı parçaları sürükleyip uzaklara taşıyıp attığını da biliriz.
Su bunu yapmakla pek de haksız sayılmaz hani ya . İntikamını alacaktır topraktan, etme bulun dünyası hesabiyle ! ...

Doğada suyun en iyi anlaştığı nesne taştır.Toprağın iyi anlaştığı da taştır..
Taş ve su birbirinin işine karışmadan, bulaşmadan, zarar vermeden birlikte gül gibi geçinir giderler gürlük içinde, dirlik içinde, birlik içinde ...
Su su olarak, taş da taş olarak birlikte oldukları sürece kirletmezler birbirin, zarar vermezler birbirine .
Yan yana ama, birbirine karışmadan ...
Dağda kaya, derede çakıl, denizde kum suyla yan yana, el ele birlikte olurlar da birbirlerine ' kaşın üstünde gözün var' demezler..

Diyorum ki : ben taşın yerinde olsam, toprakla suyu barıştırır, anlaştırır birbirlerine zarar vermeden, birbirlerini kirletmeden, kirlenmeden, kıskanıp, rekabetle için özelliklerini yitirmeden hep birlikte kardeşçe, dostça, arkadaşca yaşamalarını sağlarım.
Bu iş taş için hiç de zor olmaz sanırım...
Su su olarak, toprak toprak , taş da taş olarak bir arada, birlikte .

Hadi taş göreyim seni, göster taş gibi olduğunu cümle aleme ...
Taş, toprak ve su kardeşliği ve mutluluğu, doğayı ve dünyamızı bir başka güzelleştirecekler o zaman.

28 Temmuz 2013 2-3 dakika 231 denemesi var.
Yorumlar